صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 125733

تاثیر نامه شرکت‌های تامین سرمایه در اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه

تاثیر نامه شرکت‌های تامین سرمایه در اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه
با نامه اعتراضی شرکت‌های تامین سرمایه نسبت به بند س تبصره 6 قانون بودجه درباره سقف معافیت مالیاتی، مجلس یک فوریت اصلاح این تبصره را تصویب کرد.

به گزارش شهر بورس، در قانونی که مجلس برای سال 1403 تصویب کرده بود بر اساس بند س تبصره 6 قانون بودجه، سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقوقی 500 میلیارد و برای اشخاص حقیقی 50 میلیارد تومان تعیین شده بود که مالیاتی مضاعف علیه سرمایه‌گذاران به شمار می‎‌رفت.

در همین راستا 12 شرکت‌ تامین سرمایه در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص تبعات بند س تبصره 6 هشدار داده و خواستار اصلاح این قانون شدند. آنها در این نامه با اشاره به تاثیر مثبت شرکت‌های تامین سرمایه در کاهش هیجانات بازار سرمایه از استقبال مردم برای سرمایه‌گذاری از طریق این شرکت‌ها خبر دادند.

شرکت‌های تامین سرمایه در این نامه خواستار رفع ابهامات و مشکلات این تبصره شدند تا بازار سرمایه از این قانون مالیاتی متضرر نشده و سرمایه‌گذاران رغبت خود برای سرمایه گذاری را از دست ندهند.


بیشتر بخوانید: یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید


این اقدام خوب شرکت‌های تامین سرمایه، البته بی جواب نماند و مجلس روز گذشته یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 را تصویب کرد.

اقدام به موقع شرکت‌های تامین سرمایه در اعتراض به این قانون باعث شد تا اصلاح این بند فورا انجام  و از نگرانی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های تامین سرمایه کاسته شود و ریسک جدیدی هم به بازار وارد نشود.

در روزهایی که بازار سرمایه تا حدودی رونق گرفته و سرمایه‌گذاران امیدوار به روزهای آتی هستند، اصلاح این قانون قطعا از وارد شدن ریسک جدید و شوک به بازار جلوگیری خواهد کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان