شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 67335

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته سوم دی 1401 چه می شود؟

بورس هفته سوم دی 1401 چه می شود؟
6 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم دی 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روند کاهشی داشت اما سهام گروه خودرویی توانستند روند رو به رشدی را طی کرده و لیدر بازار باشند؛ در این شرایط، سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته سوم دی 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 6 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته سوم دی 1401 پیگیر شده است.

محمد حشمتی، مجتبی سلطانی، ابراهیم سماوی، الهه شهبازی، مرتضی کاظم پور و ویدا مهاجر؛ 6 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته سوم دی 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید: بورس هفته دوم دی 1401 چه می شود؟


پیش بینی بورس هفته سوم دی 1401

محمد حشمتی

سه نیروی آسیب‌زننده به بازار یعنی افزایش نرخ بهره، قطع گاز صنایع و سرکوب دلار نیما؛ دست به دست هم دادند تا مانع از رشد شارپی بازار شوند و در طرف دیگر، تنها نیروی محرک صعود بازار تورم فزاینده کشور بوده که موجب افزایش نرخ محصولات تولیدی شرکت‌ها شده است.

تا پایان سال تقابل این نیروی محرک صعود و نیروهای منفی، در مجموع به نفع نیروی صعودی تمام خواهد شد، اما در کوتاه مدت علی‌الخصوص اوایل هفته آینده، انتظار اصلاح بسیار جزئی در بازار دور از ذهن نیست.

مجتبی سلطانی

با توجه به ریسک‌های گسترده موجود و اینکه افق دید پیش‌رو خیلی شفاف نیست، پیش‌بینی می‌شود بازهم بازاری هیجانی و نوسانی را داشته باشیم و همچنان گروه خودرو و تک سهم‌ها مورد توجه و اقبال سهامداران باشند.

ابراهیم سماوی

بازار در هفته پیش‎رو نیز در ابهام به سر برده و هر محرک از سمت تحرکات دلار و نرخ نهایی سود صندوق‌های بانکی بر کلیت بازار موثر خواهد بود. در شرایط فعلی همچنان رقابت تقاضا در بازار کالا برای عمده محصولات دلاری وجود دارد که خوش‌بینی را افزایش خواهد داد.

با توجه به ارزش معاملات روزهای اخیر همچنان بازار در صنایع خودرویی و بانکی خریدار دارد و منفی‌های بازار فرصت است.


بیشتر بخوانید: اتفاق کم سابقه در خودرو؛ رکورد حجم معاملات دو ساله شکست


الهه شهبازی

با توجه به وضعیت شاخص کل و وضعیت جریان نقدینگی در بازار انتظار می‌رود روند صعودی میان‌مدت ادامه دار باشد.

به نظر می‌رسد گروه خودرو همچنان سردمدار بازار باشد و در ادامه راه، گروه بانک و لیزینگ نیز به جمع خودرویی‌های پر تقاضا بپیوندد.

مرتضی کاظم پور

یش‌بینی می‌شود طی هفته آینده بازاری متعادل داشته باشیم. البته با توجه به معاملاتی که در آپشن‌های خودرو و خساپا شاهد بودیم احتمالا این هفته نیز صنعت خودرو مورد توجه بازار باشد‌.

یکی از نکات مثبت ماه‌های اخیر فعال شدن مجدد بازیگران قدیمی بازار روی نمادهاست که نشان می‌دهد سهام مجددا مورد توجه قرار گرفته است.

ویدا مهاجر

با توجه به شرایط به‌وجود آمده در سیستم بانکی کشور، سردرگمی سرمایه گذاری مردم و تغییرات در بانک مرکزی؛ باید دید چه اتفاقاتی را پیش‌رو خواهیم داشت .

به نظر می‌رسد این رشد مقطعی خواهد بود و باید افراد حقیقی مراقب سرمایه خود باشند.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان