شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر : 65784

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول دی 1401 چه می شود؟

بورس هفته اول دی 1401 چه می شود؟
بورس هفته اول دی 1401 چه می شود؟ ؛ این سوالی است که با توجه به افزایش نرخ ارز ذهن سهامداران را مشغول کرده است.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته کام سهامداران را شیرین کرد و روزهای نسبتاً خوبی را رقم زد. با توجه رشد قیمت دلار در بازار آزاد، انتظار بورسی‌ها از بازار سرمایه برای هفته آینده تغییر کرده است، اما بورس هفته اول دی 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته اول دی 1401 پیگیر شده است.

حسن حسین نیا، آرش شهریاری، هلن عصمت‌پناه، بهراد موسوی، میرهادی میرعلمی، نیما نائینیان، سهیلا نقی پور و روناک نوری؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول دی 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

حسن حسین نیا

نوسانات ارزی در کنار ریسک‌های سیستماتیک سیاسی همچنان بر بازار سایه انداخته و در کنار آن نقش شایعات مرتبط با نرخ سود سپرده‌های بانکی در بورس ملموس است.

انتظار می‌رود در هفته آینده همچنان خودرویی‌ها در کانون توجه سهامداران باشد و تک سهم‌هایی که با ورود نقدینگی همراه بوده‌اند پدیده غالب بازار به حساب بیایند. فعلا فاکتورهای تحلیلی بازار سرمایه شروع روند پرقدرت را در بازار نشان نمی‌دهد.

آرش شهریاری

کمربند ها را محکم ببندید؛ دلار ۴۰ هزار تومانی همه بازارها را در خواهد نوردید. هنر سرمایه گذار حرفه‌ای، جابه‌جایی مطلوب و مناسب بین بازارهاست.

هلن عصمت‌پناه

با توجه به نرخ تورم و ورود نرخ ارز به کانال ۴۰ هزار تومان، تقاضا به صورت کوتاه مدت تا میان مدت بر صنایع دلاری ‌‌و صنایعی مانند غذایی، دارویی، زراعی، قندی، لبنیاتی برقرار خواهد بود.

به دلیل تحرک رو به مثبت شاخص، توجه به صنایع لیدر محور مانند خودرویی و پالایشی، بعد از یک استراحت زمانی محتمل است. با توجه به رشد نرخ بهره و همچنین جذابیت بازارهای مالی ‌موازی، خروج پول از بازار سرمایه دور از ذهن نیست.


بیشتر بخوانید: بازار سرمایه محکوم به صعود


بهراد موسوی

در پاسخ به این سوال که بورس هفته اول دی 1401 چه می شود؟ باید گفت که با توجه به افزایش نرخ دلار بازار آزاد، افزایش انتظارات تورمی و عقب ماندگی شدید بازار سرمایه از بازار های موازی، پیش‌بینی می‌شود بازاری مثبت با شیب آرام داشته باشیم.

میرهادی میرعلمی

در هفته گذشته با انتشار اخباری پیرامون تغییر احتمالی نرخ بهره مواجه بودیم. پیش‌بینی می‌‎شود هفته آینده نیز بازار تحت تاثیر این اخبار قرار داشته باشد.

از طرفی دیگر، نرخ دلار رشد کرده و همچنین روند صعودی از جنبه تکنیکالی به پایان نرسیده و بازار می‌تواند همچنان به سمت اهداف خود حرکت کند. به نظر می‌رسد بازاری متعادل و مثبت را در هفته اول دی 1401 داشته باشیم.

نیما نائینیان

شاخص کل طی هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود در محدوده کنونی با استراحت اندکی مواجه شود تا خود را برای حرکت بعدی آماده کند.

هم گروه‌های ریالی و هم دلاری بازار سرمایه طی این هفته می‌توانند از رشد قیمت دلار بهره‌مند شوند و رشد نمادهای خودرویی و پالایشی می‌تواند کلیت بازار را با رشد خیلی خوبی مواجه سازد.


بیشتر بخوانید: رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟


سهیلا نقی پور

با توجه به افزایش نرخ بهره، اتفاقات پیرامون مذاکرات، ابهامات در سیاست خارجی، ورود دلار به کانال 40 هزار تومان و کاهش ارزش معاملات رشد شارپی در بازار بورس شاهد نخواهیم بود.

معاملات در بورس هفته اول دی 1401 در شیب ملایم صورت خواهد گرفت؛ چراکه با تقاضا‌ و حجم معاملات در بازار بورس کالا و خرید خودرو مواجه هستیم.

روناک نوری

بازار در هفته‌های اخیر با بهبود تقاضا در سهام کوچک دنبال شد که پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه پیدا کند تا برای هفته آینده بازاری متعادل داشته باشیم .

گروه‌های بانکی، خودرویی و قند و شکر با بهبود تقاضا مواجه خواهند شد، اما همچنان سایه ابهامات بودجه‌ای و فاصله معنادار دلار آزاد و نیما بر روی بازار است.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان