شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر : 65498

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

بازار سرمایه محکوم به صعود/ بورس؛ خنثی اما صعودی

بازار سرمایه محکوم به صعود/ بورس؛ خنثی اما صعودی
اشکان چهره نگار عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا معتقد است که با توجه به شرایط تورمی و نرخ ارز، بازار سرمایه محکوم به صعود بوده و بورس می‌تواند رشد معقولی را تجربه کند.

اشکان چهره نگار عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: اگر بخواهیم درخصوص روند بازار صحبت کنیم، باید ابتدا بررسی از وضعیت بازار جهانی بررسی داشته باشیم.

وی افزود: در بازار جهانی روز چهارشنبه گذشته اتفاقات مهمی رخ داد؛ از طرفی با صحبت‌های رئیس فدرال رزرو که همچنان سیاست‌ها مبنی بر افزایش نرخ بهره پابرجا باشد و این موضوع می‌تواند نکته منفی در بازار کامودیتی‌ها باشد؛ همچنین باعث کاهش قیمت‌ها شود.


بیشتر بخوانید: معاملات بورس تحت تاثیر ترس و هیجان


اشکان چهره نگار ادامه داد: از سوی دیگر شاخص PMI که در روز جمعه در امریکا منتشر شد، ضعیف بود که آن هم نشان داد قیمت کامودیتی‌ها خیلی نمی‌تواند پایین بیاید.

به گفته وی، برآیند این دو اطلاعات می‌توانند همدیگر را خنثی کنند؛ از سویی هم می‌توانیم نشانه این موضوع را در بازار طلای جهانی ببینیم که تقریبا یک روند سایدی را جلو می‌برد و نه روند صعودی شدید و نه روند نزولی شدید دارد.

اشکان چهره نگار یادآور شد: به همین دلیل در بازار جهانی نه می‌توان جامپ زیاد و نه افت زیادی را در کوتاه‌مدت متصور بود. بنابراین در بازار جهانی در بازار کامودیتی فعلا ریسکی نداریم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آخرین وضعیت بهای نفت، خاطرنشان کرد: در بازار نفت اطلاعاتی مبنی بر ریسک بالا وجود دارد، به همین دلیل احتمالا در بازار داخلی نیز ریسک سهام شرکت‌های پالایشگاهی مقداری بالاست.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال خودرو


اشکان چهره نگار تصریح کرد: از لحاظ بازار داخلی، تمام متغیرها از جمله نرخ دلار و نرخ تورم، از بورس حمایت می‌کنند؛ هفته گذشته شاهد این موضوع بودیم که دلار نیمایی افزایش یافت و حالا گپ بالایی با بازار آزاد دارد.

وی یادآور شد: روند دلار آزاد کاملا افزایشی است و کاملا از بازار سرمایه حمایت می‌کند؛ بنابراین از نظر داخلی متغیرها کاملاً به نفع بورس هستند.

اشکان چهره نگار گفت: در بازار نزول زیادی نخواهیم داشت و بورس در یک حالت خنثی جلو می‌رون که این روند متمایل به صعود است؛ یعنی احتمال اینکه جهش قیمت‌ها را داشته باشیم، خیلی بیشتر از کاهش قیمت‌ها است.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان