شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر : 54940

کاهش میل صعود در شاخص

اشکان چهره نگار: معاملات بورس تحت تاثیر ترس و هیجان است

اشکان چهره نگار: معاملات بورس تحت تاثیر ترس و هیجان است
اشکان چهره نگار عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا معاملات این روزهای بازار سرمایه را تحت تاثیر ترس و هیجان سهامداران دانست.

شهر بورس – مژده ابراهیمی: اشکان چهره نگار عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا در گفت و گو با شهر بورس اظهار داشت: در حال حاضر متغیرهای تاثیرگذار بر روند بازار مملو از ابهام است؛ از طرفی نتیجه مذاکرات احیای برجام مشخص نیست از طرف دیگر ریسک افزایش نرخ بهره وجود دارد.

وی افزود: در خصوص مذاکرات احیای برجام و اخبار منتشره از آن نکته قابل توجهی وجود دارد. اگر معاملات چند روز اخیر بازار سرمایه را زیر نظر قرار بدهیم با نکته جالبی روبه‌رو می شویم.

اشکان چهره نگار بیان کرد: اوایل هفته گذشته با انتشار اخبار مثبت پیرامون احیای برجام شاهد افزایش عرضه و به دنبال آن کاهش قیمت ها بودیم. همچنین در روز اول هفته جاری نیز شاهد کاهش قیمت بودیم، اما این بار بر اساس انتشار اخبار منفی پیرامون برجام. این دو اتفاق نشانه رفتارهای هیجانی در فعالان بازار سرمایه است.


بیشتر بخوانید: بروزسانی قانون آرامش در بازار سرمایه را به همراه دارد


به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ بر هیچ یک از اهالی بازار سرمایه اهمیت احیای برجام و تاثیرات آن بر متغیرهای اقتصادی پوشیده نیست، ولی روند معاملات فعالان نشان دهنده ترس همراه با هیجان است.

اشکان چهره نگار: معاملات بورس تحت تاثیر ترس و هیجان است

همچنین در خصوص نرخ بهره نیز اکثر فعالان اقتصادی با توجه به نرخ تورم انتظاری احتمال افزایش نرخ بهره را دور از دسترس نمی بینند و در چند روز گذشته نیز شاهد روند افزایشی نرخ بازار بین بانکی بودیم. در خصوص بازارهای جهانی هم افزایش اخیر نرخ بهره آمریکا و چشم اندازی افزایشی این نرخ ریسک کاهش قیمت جهانی فلزات را بالا می برد.

عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا تصریح کرد: در حال حاضر ریسک ها و ابهامات موجود در فضای اقتصادی کشور و دنیا باعث شده است ارزش معاملات در بازار سرمایه کم باشد و در این حالت میل به نزول بیشتر از صعود شکل می گیرد.

اشکان چهره نگار بیان داشت: در خصوص این روزهای بازار سرمایه توجه به این نکته ضروری است که اخبار منتشره و نرخ دلار می توانند تاثیر زیادی بر روند کوتاه مدت معاملات داشته باشند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان