شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 54927

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

مصطفی صفاری: بروزسانی قانون آرامش در بازار سرمایه را به همراه دارد

مصطفی صفاری: بروزسانی قانون آرامش در بازار سرمایه را به همراه دارد
کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: اکنون افشای اطلاعات نهانی به سبب اقدامات سازمان بورس بسیار کمتر از چندسال اخیر شده، در همین راستا امید می‌رود با بروزرسانی قوانین شاهد بهبود شرایط بازارسرمایه باشیم.

مصطفی صفاری در گفت و گو با شهر بورس، در مورد تاثیرات سوءاستفاده از اطلاعات نهانی و سيگنال فروشی بر بدنه بازارسهام، اظهار داشت: کانال‌های بورسی غیر مجاز اغلب دانشی در خصوص روند معاملاتی بازار سهام ندارند و با سیگنال‌ دهی‌های نادرست جو بازار را متشنج کرده و سبب زیان سهامداران می‌شوند، که با بروزرسانی قانون توسط مجلس، سازمان بورس میتواند قاطعانه تر با آنها برخورد کند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با بیان اینکه مطابق مصوبه ناشران، ذینفعانی که به اطلاعات نهانی دسترسی دارند مشخص هستند به همین خاطر کوچک ترین اقدام از سوی این اشخاص شفاف است اضافه کرد: در حال حاضر باتوجه به اقدامات و پیگیری‌های سازمان بورس اطلاعات مندرج شرکت‌ها در سامانه کدال بروز است اگر شرکت سهامی صورت مالی سه ماه خود را در سامانه کدال بارگذاری کند تمامی اشخاص می‌توانند به صورت برخط آن را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید: بررسی نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشورها


این کارشناس بازار سرمایه گفت: گاهی در بازارسرمایه شفافیت جایگزین نقدشوندگی می‌شود در حالی که سازمان می‌بایست با اجرای برخی اقدامات تعادل را بین این دو امر برقرار کند زیرا اگر موارد مذکور رعایت شوند به طور قطع سیگنال‌دهی ها کاهش می‌يابد.

مصطفی صفاری تاکید کرد: اگر پديده سيگنال فروشی و معاملات الگوریتمی از سوی نهادهای ناظر کنترل نشود به طور حتم شاهد کاهش اعتماد سهامداران کاهش عمق بازار خواهیم بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان