شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
کد خبر : 81671

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول خرداد ۱۴۰۲ چه می شود؟

بورس هفته اول خرداد ۱۴۰۲ چه می شود؟
هفت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته اول خرداد 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته و پس از افت سنگین، روزهای نسبتاً متعادلی را سپری کرد. در این بین، سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته اول خرداد ۱۴۰۲ چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هفت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته اول خرداد 1402 جویا شده است.
فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، مجتبی دیبا، سینا رهبر شهلان، مهرناز سلطانی، علی عصاری و جواد فلاحیان؛ هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول خرداد 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

فردین آقابزرگی

پس از اصلاح تصمیمات پیشین سازمان مبنی بر عدم تغییر ضریب تضمین سهام و اعطای مهلت به صندوق‌های با درامد ثابت برای فروش سهام، بورس روند متعادلی پیدا کرد.

با فرض عدم دخالت مستقیم و عدم تغییر مجدد زیرساختارهای معاملات، بازار رو به رشد و‌ مثبت خواهد بود.

پیام الیاس کردی

بازدهی بورس خود را با بازدهی دلار هم‌سو می‌کند. پول‌هایی از خارج بازار سرمایه وارد این بازار شدند که در حال حاضر خروج آنها از باعث کاهش ارزش معاملات شده است.

با توجه به احتمال احیای مجدد برجام، بورس نیم نگاهی به قیمت دلار دارد؛ چراکه بازار سرمایه پس از مدتی با قیمت ارز هم‌سو می‌شود.

مجتبی دیبا

طی هفته گذشته، بازار توانست به نزدیکی تعادل مثبت برسد.

جهت بازگشت بورس به روند صعودی، پیش‌بینی می‌شود که میانگین حرکتی بازار به صورت متوالی به سمت دو میلیون و ۳۸۰ هزار واحد نزدیک کند.

سینا رهبرشهلان

بخش قابل توجهی از شوک ناشی از ریزش شارپی شاخص کل توسط بازار هضم شده و شاهد فشار فروش در بازار نیستیم و هفته آینده بازار بهتری را شاهد خواهیم بود.

رشد خوبی در انتظار گروه‌های بانکی، خودرویی، پیمانکاران و تک سهام فلزی خاص است.

مهرناز سلطانی

هفته آینده کاملاً بازاری متعادل و رو ‌به مثبت در تک سهم‌ها خصوصا گروه‌های بزرگ خواهیم داشت.‌ اگر تحولات سیاسی از جنس مثبت باشند شاهد بازار سبز قوی در گروه‌های خاص و برچیده شدن کامل صف های فروش خواهیم بود.

‌ اگر در روزهای ابتدایی هفته شیب نزولی ارزش معاملات متوقف نشود می‌توان شاهد اصلاح بیشتر در اکثریت سهام بود البته نه به‌شدت هفته قبل.

علی عصاری

هفته آینده بازار متعادل رو به مثبت پیش‌بینی می‌شود و سهام ریالی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

جواد فلاحیان

با توجه به کاهش فشار عرضه‌ها در هفته گذشته و همچنین اصلاح قیمتی عمیق بسیاری از شرکت‌ها، به نظر می‌رسد در هفته آینده هم شاهد رقابت بین خریداران و فروشندگان در همین محدوده های قیمتی باشیم.

شواهد حاکی از آن است احتمال غلبه تقاضا بر عرضه‌ها در بازار بیشتر و احتمالاً بازدهی بازار در هفته آینده مثبت خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان