شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر : 56471

حامد فقرایی در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

بررسی دو سناریو برای خودرو و خساپا

بررسی دو سناریو برای خودرو و خساپا
حامد فقرایی کارشناس بازار سرمایه به بررسی دو سناریو برای خودرو و خساپا طی هفته جاری پرداخت و گفت: احتمال رشد و یا افت 10 درصدی این دو نماد وجود دارد.

حامد فقرایی در گفت‌وگو با شهر بورس، به بررسی دو سناریو برای خودرو و خساپا پرداخت و اظهار داشت: از لحاظ تکنیکالی، نمادهای گروه خودرویی به محدوده مقاومتی رسیده و اصلاح کرده‌اند که باید منتظر ماند و دید که در معاملات فردا به چه شکل عمل خواهند کرد. در صورتی خودرویی‌ها بتوانند از مقاومت خود عبور کنند، صعود پنج تا 10 درصدی خواهند داشت، اما اگر موفق به عبور از این مقاومت نشوند، باید منتظر رسیدن قیمت هر برگه سهم خودرو و خساپا به محدوده ۲۰۰ تومان و حتی کمتر از آن باشیم.


بیشتر بخوانید : مزایای خرید خودرو از بورس کالا


وی افزود: طی هفته گذشته، صنایع برجامی با اخبار مذاکرات تا حدودی مثبت شدند و گروه خودرویی رشد اندکی را تجربه کردند. در مقطع کنونی، رفتار بازار بیشتر تکنیکالی است تا بنیادی.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت قیمت دلار در بازار، خاطرنشان کرد: ما نباید انتظار رسیدن دلار به محدوده زیر ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان را داشته باشیم. با این حال، تصور عموم جامعه بر این است که دلار تا ۲۳ هزار تومان افت می‌کند، اما اگر دولت، اقدام هیجانی انجام دهد سبب خروج سرمایه سنگین از کشور و یا تبدیل سرمایه به دلار می‌شود‌.

بررسی دو سناریو برای خودرو و خساپا

حامد فقرایی ادامه داد: با به سرانجام رسیدن برجام، صنایع برجامی از جمله گروه بانکی و خودرویی مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما صنایع کامودیتی محور به علت کاهش قیمت دلار و رکود اقتصادی جهانی دچار کاهش درآمد عملیاتی خواهند شد‌.


بیشتر بخوانید : بورس دلیلی برای افت ندارد


وی در پاسخ به این سوال که «اگر توافق برجام اتفاق نیفتد، بازارها به چه سمتی خواهند رفت؟»، گفت: با عدم توافق در مذاکرات برجام، دلار اعداد بالاتر را می‎بیند و صنایع کامودیتی محور مورد استقبال قرار می‎گیرند و پس از رشد این صنایع، نوبت به بقیه صنایع بازار خواهد رسید.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

پراپ تریدینگ

کمان