شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر : 60340

افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس

افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس

بررسی آمار معاملات هفتگی فرابورس خبر از افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار دوم می دهد.

به گزارش شهر بورس، بررسی آمار معاملات در هفته اخیر نشان می‌دهد شاخص کل فرابورس در روز انتهایی هفته ا درصد رشد داشته است همچنین ارزش معاملات بازار دوم با افزایش 30 درصدی رشد کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در ۵ روز کاری هفته گذشته ارزش معاملات فرابورس ایران به ۱۸۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته پیش از آن با ۱۰ درصد افت همراه بوده است. همچنین در این مدت، ۱۹ میلیارد و ۴۷۲ میلیون برگه انواع دارایی مالی مورد داد و ستد قرار گرفت که از تغییری ۲۱ درصدی حکایت دارد.

نگاهی به بازارهای سهام فرابورس از این حکایت دارد که در هفته اخیر و با رد و بدل شدن ۳ میلیارد و ۸۱۱ میلیون برگه سهم در بازار دوم که ۳۳ درصد بیشتر از قبل بود، معاملاتی به ارزش یک هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رقم خورد که ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه هفته پیش از آن نشان می‌داد.

از طرف دیگر طی هفته اخیر در بازار اول فرابورس مالکیت ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون برگه سهم تغییر کرد که کاهشی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش معاملات این بازار هم به یک هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان رسید که از هفته پیش از آن ۱۹ درصد کمتر بود.

بررسی آمارها نشان می‌دهد ارزش معاملات بازار پایه تنها ۱ درصد تغییر داشته و به ۱ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان رسید، در ۵ روز کاری هفته اخیر همچنین ۴.۴ میلیارد برگه سهم در این بازار داد و ستد شد که رشدی ۲۱ درصدی را نشان می‌داد.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با عده وام ۱۰ میلیونی یارانه


داده‌های تفکیکی معاملات از این حکایت دارد که هفته گذشته و با رشد ۲۱ درصدی حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی، ۸ میلیارد و ۳۲۲ میلیون برگه دارایی مالی به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رد و بدل شد. آمار ارزش معاملات این بازار با ۱۰ درصد کاهش روبرو بوده است.

بررسی آمارهای تفکیکی ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد در ۵ روز کاری هفته گذشته ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با ۳۸ درصد رشد روبرو بوده و به ۷ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان رسیده است. حجم معاملات این صندوق‌ها نیز با افزایشی ۳۵ درصدی به ۶ میلیارد و ۴۰۷ میلیون برگه رسیده است.

نگاهی به آمار معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن هم از این حکایت دارد که با داد و ستد یک میلیون و ۱۰۰ هزار گواهی در هفته گذشته، ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن به ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است که از رشدی ۳۱ درصدی حکایت دارد.

همچنین بر اساس داده‌های معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام، نزدیک به ۳۰ درصد ارزش معاملات در سه گروه «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی»، «محصولات شیمیایی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورده و گروه «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با ۱۱ درصد بیشترین سهم معاملات خرد را در اختیار داشته است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان