شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 60327

کلاهبرداری با عده وام ۱۰ میلیونی یارانه

کلاهبرداری با عده وام ۱۰ میلیونی یارانه

عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند وام کلان در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.

به گزارش شهر بورس، در روزهای گذشتی پیامکی حاوی وام ۱۰میلیون‌تومانی یارانه بدون سود ارسال می شد که هدف از ارسال این پیامک کلاهبرداری از سرپرست خانوار بود.

بر اساس گزارش صدای بورس، سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: چند نفر از همشهریان با دریافت مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام کردند که با تبلیغ وام کم بهره در یکی از شبکه‌های اجتماعی برخورد کردند.

او گفت: افراد شاکی متوجه شدند باید برای دریافت وام مبالغی را با عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده به حساب شخصی ناشناس واریز و کلاهبردار پس از دریافت این مبالغ دیگر پاسخگوی تلفن‌های قربانیان نبوده است.

سرهنگ ابوطالبی گفت: پس از دریافت اظهارات شاکیان و تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا این فرد کلاهبردار را در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال کردند.

او بیان کرد: تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره، قربانی این کلاهبرداران می‌شوند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال خزامیا | خودرویی ها هفته آینده چه می‌شوند؟


او تصریح کرد: مردم برای دریافت به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنند همچنین بانگ‌ها هیچ گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و شهروندان بدانند که این تبلیغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

سرهنگ ابوطالبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

جزئیات تازه از کلاهبرداری وام ۱۰ میلیونی یارانه

درحالی چند روزی از ارسال پیامک وام ۱۰میلیون‌تومانی یارانه بدون سود به سرپرستان خانوارهای ایرانی می‌گذرد که این پیامک با هدف کلاهبرداری به یارانه‌بگیران ارسال می‌شود.

چند روزی است که پیامک‌هایی به‌صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود. در این پیامک از پرداخت وام ۱۰میلیون تومانی برای سرپرستان خبر داده است که به‌صورت ماهانه از یارانه دریافتی کسر می‌شود.

گویا از هفته قبل برخی از مردم پیامکی دریافت کرده‌اند که می‌توانند با ارسال برخی از اطلاعات خود مانند کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوارها برای دریافت این وام ثبت‌نام کنند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آن‌ها جریان وام ۱۰ میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه خبرداد.

سرهنگ علی موالی اعلام داشت چند روزی که پیامک‌هایی به صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود.

در این پیامک از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی و از سرپرستان خانوار خواسته شده مشخصات خانوار از جمله کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوارها را ارسال کنند.

شایان ذکر است بیشترین پیامک در استان قم با سرشماره ۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ برای شهروندان ارسال شده است

پیگیری‌ها حاکی از آن است سازمان هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به یارانه‌بگیران اعلام نکرده است.

شهروندان در صورت رویت موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان قم گزارش کنند.

وام ۱۰ میلیونی یارانه، شگرد تازه مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: مجرمین سایبری در کمین هستند و اخیرا با بهانه دریافت وام ۱۰ میلیونی یارانه قصد کلاهبرداری از مردم را دارند.

مرتضی عسگری گفت: مجرمین سایبری در کمین مردم هستند و اخیرا با بهانه دریافت وام یارانه با پیامک‌های دروغین قصد کلاهبرداری از مردم را دارند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: با ارسال پیامکی با این مضمون که «اگر می‌خواهید وام ۱۰ میلیونی یارانه به شما تعلق بگیرد اطلاعات بانکی خود را به فلان شماره ارسال کنید» و ارسال اطلاعات توسط قربانیان، کلاهبرداران وارد سامانه بانکی شخص می‌شوند و بعد از ارسال کد تایید با آن‌ها تماس گرفته و کد را دریافت می‌کنند و در نهایت حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه خوب بوده و مردم نسبت به قبل آگاه‌تر شده‌اند، بنابراین معمولاً تا پیام‌های این‌چنینی دریافت می‌کنند از ما راهنمایی می‌گیرند.

عسگری اظهار داشت: اما با این وجود افراد ساده و ناآگاه نسبت به این موارد نیز وجود دارد که طعمه کلاهبرداران و مجرمین سایبری می‌شوند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان