شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 61703

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد:

پیش بینی ادامه روند نزولی بورس تا پایان هفته/ واکنش بازار سرمایه به رشد دلار چیست؟

پیش بینی ادامه روند نزولی بورس تا پایان هفته/ واکنش بازار سرمایه به رشد دلار چیست؟
علی عصاری کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روند نزولی و کم رمق بازار سرمایه تا پایان هفته ادامه‌دار باشد و از هفته آینده تحرکات مثبتی در نمادهای دلارمحور اتفاق بیفتد.

علیرضا حسابی: علی عصاری در گفت‌وگو با شهر بورس، ضمن پیش بینی ادامه روند نزولی بورس تا پایان هفته درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بازار در هفته ای که گذشت بسیار بی‌جان و بی‌رمق به کار خود ادامه داد تا جایی که اواسط هفته حرکات مثبتی در سهام دیده شد.

وی افزود: لیدر اصلی بازار، خودرو بود که با توجه به اخبار مثبت پیرامون عرضه آن در بورس کالا، در بازار سهام نماد خودرو به نمایندگی از آن توانست حرکات خوبی را رقم بزند.

این کارشناس بازار سرمایه به تحلیل روند گروه خودرویی در جریان معاملات امروز پرداخت و تصریح کرد: امروز در ساعت‌های پایانی بازار شاهد کاهش قیمت این گروه و افزایش قیمت در گروه پالایشی بودیم که می تواند امید تازه ای به بازار ببخشد.


بیشتر بخوانید: بازار تا پایان سال منفی سنگینی ندارد


عصاری ادامه داد: خروج نقدینگی از بازار سرمایه بسیار زیاد است و صندوق‌های درآمد ثابت هم با خروج نقدینگی مواجه هستند. از سوی دیگر افزایش نرخ دلار و طلا در ابتدای کار می‌تواند جذب نقدینگی از بازارهای مختلف را به همراه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که «روند معاملات در روزهای آینده را چطور ارزیابی می‌کنید؟»، گفت: با توجه به متغیرهای ذکر شده، تا انتهای هفته بازار خوبی را متصور نیستم، اما طبق تجربه هر زمانی که دلار و طلا رشد محسوسی را تجربه کردند با یک فاصله زمانی بازار سرمایه نیز می تواند حرکت کند.


بیشتر بخوانید: یک قربانی یا تغییر اساسی شرایط بورس را تغییر می دهد


این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: بازار ما فقط به افزایش نرخ تورم پاسخ مثبت می‌دهد که متاسفانه مانند مابقی کالاها امید به انتظارات تورمی بسته است.

عصاری خاطرنشان کرد: از هفته آینده می‌توانیم شاهد حرکت هایی در بازار باشیم؛ مخصوصا در گروه های دلار‌محور که این روزها هم تحرکاتی را داشتند. برای هفته آینده، معاملاتی متعادل و اندکی مثبت پیش‌بینی می‌کنم و گروه‌های پیشران می‌توانند پالایشی ها، شیمیایی ها، غذایی ها، سیمان ها و دارو باشند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − پنج =

پراپ تریدینگ

کمان