شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 49506

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

بازار تا پایان سال منفی سنگینی ندارد/ احتمال رشد بیشتر از احتمال افت است

بازار تا پایان سال منفی سنگینی ندارد/ احتمال رشد بیشتر از احتمال افت است
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس گفت: بازار تا پایان سال منفی سنگینی نخواهد داشت و شاید در هفته آینده شاهد روند خنثی و یا منفی بسیار ضعیف باشیم و در ابتدای سال آینده، مجدداً صعود بازار ادامه باید.

علی عصاری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره عملکرد بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: سه روز نخست هفته جاری، بازار سرمایه روزهای مثبتی داشت و شاخص کل با سه کندل بسیار قوی زد که بانکی‌ها و پالایشی‌ها نقش ویژه‌ای در این حرکت داشتند. در روز سه‌شنبه، بازار استراحت کرد و روز چهارشنبه وضعیت بهتر شد.

وی افزود: بازار ریزش چندانی ندارد و اوج فشار عرضه‌ها مربوط به روز سه‌شنبه بود که با توجه به رشد بازار، فشار فروش از جانب حقیقی‌ها و حقوقی‌ها متوجه بازار سرمایه شد.


بیشتر بخوانید: روزهای پایانی 1400 نه؛ افزایش دامنه نوسان به ١٠ درصد در سال ۱۴۰۱


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند بورس در آخرین هفته سال 1400، خاطرنشان کرد: بازار تا پایان سال منفی سنگینی نخواهد داشت و شاید در هفته آینده شاهد روند خنثی و یا منفی بسیار ضعیف باشیم و در ابتدای سال آینده، مجدداً صعود بازار ادامه باید. در این مقطع، احتمال رشد بازار بیشتر از افت آن است.

بازار تا پایان سال منفی سنگینی ندارد - بورس امروز 2 اسفند

عصاری در پاسخ به این سؤال که «چرا از پذیره‌نویسی سهام پرسپولیس و استقلال استقبال نشد؟»، گفت: عدم استقبال از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، به دلیل عرضه آن‌ها در زمان نامناسب بود. عده دیگری هم می‌دانستند که شرکت در این پذیره‌نویسی کمک به باشگاه‌ها نمی‌کند و به همین دلیل در آن شرکت نکردند.

وی ادامه داد: اکثر کدهای معاملاتی که قصد خرید سهام پرسپولیس و استقلال را داشتند در روز اول این کار را انجام دادند و پس از آن، استقبال چندانی از پذیره‌نویسی به عمل نیامد. از طرف دیگر، مسئولان هم می‌دانند که با طرفداران متعصب دو تیم روبه‌رو هستند و به همین دلیل، هیچ توصیه‌ای و پیشنهادی برای خرید آن نداشتند. برای خرید سهام دو باشگاه، نیاز به هیجان وجود دارد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان