شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 55781

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

علی عصاری: یک قربانی یا تغییر اساسی شرایط بورس را تغییر می دهد 

علی عصاری: یک قربانی یا تغییر اساسی شرایط بورس را تغییر می دهد 
علی عصاری کارشناس بازار سرمایه گفت: شاید یک قربانی یا یک تغییر اساسی در رده های تصمیم گیری بتواند شرایط را به نفع سهامداران خرد برگرداند.

علی عصاری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: امروز شاخص کل با چیزی حدود ۱۷ هزار واحد کاهش و شاخص هم وزن هم چیزی حدود هفت هزار واحد کاهش به کار خود پایان داد. ارزش معاملات حدود دو هزار و 800 میلیارد که یک عدد بسیار پایین و غیرقابل قبول است.

وی افزود: تقریباً بازار از اواخر اردیبهشت ماه، سیر نزولی به خود گرفته که این روال هنوز متوقف نشده است. بازار تقریباً به پی بر ای های معقولی رسیده، ولی باز هم خریداری در بازار وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: بورس بازنده سایر بازارها


این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: روزهای بازار را می‌توان به بازارهایی تشبیه کرد که فروشنده نقشی در قیمت گذاری ندارد و فقط خریدار می‌تواند با توجه به نقدینگی که دارد قیمت را تعیین کند. حس عدم اطمینان و ترس در خریداران هم وجود دارد؛ یعنی خریدار با ریسک بسیار بالا می پذیرد جنسی را بخرد که احتمال ریزش آن وجود دارد.

علی عصاری ادامه داد: تقریباً تحلیل خاصی از نظر کلاسیک برای بازار در این روزها وجود ندارد و فقط قدرت خریدار و فروشنده است که وضعیت بازار را تعیین می‌کند. تغییر شرایط بازار صرفاً به دست سهام دولتی است که حدود ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده و شاید یک قربانی یا یک تغییر اساسی در رده های تصمیم گیری بتواند شرایط را به نفع سهامداران خرد برگرداند.

وی گفت: رفته‌رفته شاهد اعتراضات و واکنش‌های سهامداران خرد در فضای مجازی هستیم که طبیعتاً انباشت این اعتراضات می‌تواند پیامدهای بدی را به همراه داشته باشد. از همه بدتر، آمار و اطلاعاتی است که برخی از روزنامه‌ها به غلط در اختیار دولت مردان قرار می‌دهند به عنوان مثال گزارش روزنامه‌ای منبی بر رشد ۱۹ درصدی بورس در ۶ ماه گذشته است که با شاخص کل سنجیده شده و این تراژدی بر آلام سهامداران می‌افزاید.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان