شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 52262

در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان شد؛

توضیحات مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره فروش خساپا

توضیحات مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره فروش خساپا
حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به انتقادات انجام شده از این صندوق در فروش نماد خساپا واکنش نشان داده و توضیحاتی درباره علت آن بیان کرد.

حسین عامریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره فروش این صندوق در نماد خساپا، اظهار داشت: اولاً که فروش زیادی نبود. طبیعی است که ما باید حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم و یک مقدار کسری داشتیم. سخت‌ترین مسیر برای تأمین مالی، فروش سهام است.

وی افزود: یک مقدار جزئی کسری که داشتیم را باید از بازار سهام تأمین می‌کردیم و متأسفانه این اتفاق با شرایط بد بازار متقارن شد. یک سری‌ها هم شیطنت کردند و متأسفانه در راستای منافع خودشان به این قضیه دامن زدند. این یک تأمین مالی جزئی بوده و عدد آن هم نسبت به حجم معاملات سهم قابل توجه نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد خاطرنشان کرد: ما سهامدار عمده خساپا هستیم و در شرکت سایپا سیت مدیریتی داریم. ما نمی‌آییم برای فروش چند سهم در یک روز، آن را خراب کنیم. حواسمان به بازار و سهم هست، اما چند عامل دست‌به‌دست هم داد که یکسری‌ها شیطنت کردند.


بیشتر بخوانید:پاسخ عجیب صندوق بازنشستگی فولاد به عرضه آبشاری خساپا؛ همه در مأموریت هستند!


عامریان با اشاره به تعداد برگه سهم فروخته شده توسط صندوق بازنشستگی فولاد در نماد خساپا، یادآور شد: دیروز که 441 میلیون برگه سهم معامله شد و فقط 6 میلیون آن توسط صندوق بازنشستگی فولاد بود. با این 6 میلیون که سهم خراب نمی‌شود. اینها بازی یک سری اشخاصی است که می‌خواهند در نماد خساپا نوسان گیری کنند و از هر دست‌آویزی برای پیش برد اهداف خود بهره ببرند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: این اعداد، نسبت به حجم معاملات سهم چندان قابل توجه نیست. ما که نمی‌آییم سهمی که خودمان 15 درصد آن را در اختیار داریم، به خاطر چهار برگه سهم داغان کنیم. حواسمان به کارمان هست و نه بازار و نه سهم را خراب نمی‌کنیم. باید حواسمان باشد که رنج منفی نکشند و در شرایط مناسبی معاملات سهم انجام بگیرد.

وی در مورد هشدار سازمان بورس برای توقف فروش‌های صندوق بازنشستگی فولاد در نماد خساپا، عنوان کرد: زمانی که دیدم اوضاع بازار خراب است، گفتم به فروش ادامه ندهند. از طرف سازمان بورس هم به ما گفته شده بود که سفارش فروش گذاشته نشود، ولی خودمان هم حواسمان بود. من خودم بورسی هستم و می‌دانم اوضاع به چه شکلی است.

عامریان گفت: ما فروشنده سهم نیستیم. اگر هم بخواهیم بفروشیم، یک باید به صورت بلوکی این کار را انجام بدهیم و فروش‌های این یکی، دو روز فقط یک تأمین مالی کوچک بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در پاسخ به این سؤال که «مقدار یا مبلغ فروش صندوق در معاملات امروز چقدر بود؟»، گفت: عدد دقیق را نمی‌دانم و باید آن را از همکارانمان بپرسم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان