شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر : 4893

ترمز شاخص کل کشیده شد / صف‌های خرید نمادهای بزرگ بورس ریخت

ترمز شاخص کل کشیده شد / صف‌های خرید نمادهای بزرگ بورس ریخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیل شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل اگر چه افتی ۳۲۱۹ واحدی را تجربه کرد اما شاخص کل هم‌وزن رشدی ۲۸۲ واحدی را به ثبت رساند. این در حالی بود که روز گذشته شاخص کل مثبت و شاخص کل‌ هم‌وزن در محدوده منفی به کار خود پایان

به گزارش پایگاه خبری تحلیل شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل اگر چه افتی ۳۲۱۹ واحدی را تجربه کرد اما شاخص کل هم‌وزن رشدی ۲۸۲ واحدی را به ثبت رساند. این در حالی بود که روز گذشته شاخص کل مثبت و شاخص کل‌ هم‌وزن در محدوده منفی به کار خود پایان داده بود.

به نظر می‌رسد پس از اینکه در روزهای گذشته سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز روندی صعودی را در پیش گرفته و با صف‌های خرید معامله می‌شدند امروز عرضه در این نمادها زیاد شده و صف‌های خرید شکسته شد و نمادهایی چون خودرو و خساپا که روز گذشته صف خرید میلیاردی داشتند امروز با صف خرید سنگین و چند صد میلیونی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بورس رشد کرد، بیت کوین سقوط

در جریان معاملات امروز بازار سهام بیش از ۲ میلیون ۵۸۶ هزار معامله در بورس انجام گرفت که طی آن ۱۳ میلیارد  و ۷۲۶ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان دادوستد شد تا رکورد ارزش معاملات روزانه بورس شکسته شود. سه نماد فارس، شتران و شبندر تاثیرگذارترین نمادهای مثبت بر شاخص کل بورس بودند در حالی که پارسان، شپنا و کچاد تاثیری منفی بر شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات بازار فرابورس نیز صبا، ذوب و زاگرس بیشترین تاثیر را در منفی‌بودن شاخص این بازار به نام خود ثبت کردند. این در حالی بود که ارزش معاملات فرابورس در پایان امروز به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

در حالی که در معاملات امروز خبری از صف‌های خرید شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز در نیمه دوم بازار نبود، گروه فراورده‌های نفتی با بیش از ۳٫۵ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات روز را به خود اختصاص دادند و پس از آن نیز بانکی‌ها و مواد شیمیایی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در غیاب نماد فولاد نیز گروه فلزات اساسی در میان ۵ گروه برتر بازار امروز جایی نداشت. این در حالی بود که از در میان نمادهای بازار نیز شستا، شبندر و فملی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

امروز همچنین قرار بود عرضه اولیه «غزر» به عنوان دومین عرضه اولیه این هفته انجام شود، که به دلیل بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی این شرکت، این عرضه اولیه به زمان دیگری موکول شد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − پنج =

پراپ تریدینگ

کمان