صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر : 76160

ائتلاف اتاقی برای همه رونمایی شد

ائتلاف اتاقی برای همه رونمایی شد
ائتلاف اتاقی برای همه جهت شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی رونمایی شد. یونس ژائله و صمد حسن زاده شناخته شده‌ترین نفرات این ائتلاف هستند.

به گزارش شهر بورس، نشست خبری ائتلاف اتاقی برای همه برای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز ظهر امروز با حضور اعضای این ائتلاف از جمله یونس ژائله و صمد حسن‌زاده برگزار شد.

یونس ژائله در ابتدای این نشست خبری، اظهار داشت: ترکیب این ائتلاف منحصربه‌فرد است، چراکه از صنایع مختلف در آن حضور دارند.

وی افزود: سال‌های پرتنشی در پیش است که با تحریم‌های ناجوانمردانه و افزایش نرخ ارز هم‌سو شده است. در این شرایط نباید سنگر تولید و صادرات را ترک کنیم.

ژائله در واکنش به ادعاهای مطرح شده درباره مهندسی انتخابات، گفت: مهندسی انتخابات جرم است. آن آقایی که مدعی مهندسی انتخابات شده، خودش در حال مهندسی انتخابات است.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به لزوم توجه به بخش خصوصی در سال‌های آتی، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد ایران را از منجلاب بیرون کشیده و یک اقتصاد قوی برای کشور درست کند.


بیشتر بخوانید: رشد 50 درصدی ثبت نام متقاضیان در انتخابات اتاق بازرگانی


فعالیت‌های ائتلاف اتاقی برای همه

وی درمورد فعالیت‌های انتخاباتی ائتلاف اتاقی برای همه 1405، گفت: باید از توانمندی‌های خودمان و کارهایی که کردیم، بگوییم. تخریب افراد برای ما بزرگی نمی‌آورد و این کار را هم نمی‌کنیم.

ژائله در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های اتاق برای تامین مالی واحد‌های صنعتی استان، گفت: در جلسات قبلی شورای گفت‌وگو مطرح شد که بانک‌های خصوصی از پرداخت تسهیلات به استان خودداری می‌کنند و منابع را به خارج از استان منتقل می‌کنند. در این مورد اولتیماتوم جدی به آنها داده شد.

رئیس اتاق تبریز ادامه داد: تامین مالی از بازار سرمایه یک مقوله فرهنگی و اقتصادی است. در فرهنگ آذربایجان استفاده از این ظرفیت هنوز نهادینه نشده است و جزو الزاماتی است که باید از این فرصت دیر یا زود استفاده کنیم.

ریاست اتاق ایران؟ «باید ببنیم چه می‌شود»

وی با بیان اینکه «باید سرمایه گذاران موجود را حفظ کنیم»، خاطرنشان کرد: وقتی چنین تورم شدیدی وجود دارد، سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. تلاش می‌کنیم در قدم اول مشکلات سرمایه‌گذاران را کاهش داده و مانع از فرار سرمایه‌ها شویم و سپس سمت جذب سرمایه‌گذار جدید برویم.

ژائله در پاسخ به این سوال که «آیا برای ورود به انتخابات اتاق ایران برنامه‌ای دارید؟»، گفت: برای ریاست اتاق ایران قدمی برنداشتیم، اما برای این موضوع تلاش می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود.

رئیس اتاق تبریز به تشریح تعامل موجود میان اتاق و دولت پرداخت و تصریح کرد: تنها اتاقی که در ایران به دولت برنامه داده، اتاق تبریز است.

وی افزود: تعامل بین بخش خصوصی و دولت در اتاق تبریز عالی است و بهتر از این امکان پذیر نیست. ما در حال کاشت و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات هستیم و سه، چهار سال طول می‌کشد که نتیجه‌اش را نشان بدهد.

ژائله گفت: سرمایه‌گذاری سرمایه همه اعضای ائتلاف ما در استان خودمان است. اینکه در منطقه دیگری فردی سرمایه گذاری کند بد نیست، بلکه باید در اینجا هم سرمایه‌گذاری کنند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: هر کس در استان ما سرمایه‌گذاری کند، از او حمایت خواهیم کرد و بحث رقیب یا فرد دیگری مطرح نیست.

این 15 نفر نماینده بخش خصوصی هستند

صمد حسن‌زاده پیش از آغاز بخش پرسش و پاسخ نشست خبری ائتلاف اتاقی برای همه، گفت: حضور عزیزان در این انتخابات، در راستای توسعه منطقه بوده است. ما به همه ثبت‌نام کنندگان احترام قائلیم و ۱۵ نفری که در اینجا حضور دارند، نمایندگان ثبت‌نام کنندگان هستند.

وی افزود: اتاق تبریز یکی از اتاق‌های برجسته کشور است که همواره جایگاه و لیاقت خود را نشان داده است. در همه دوره‌ها نظرات اتاق تبریز تاثیرگذار بوده و تاثیر خاصی در کشور داشته است.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق تبریز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و افراد آن در کشور کارهای ماندگاری انجام دادند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در دوره جدید نیز همه معتقدند که اتاق تبریز می‌تواند در کشور تاثیرگذار باشد. همه اتاق‌های کشور و مخصوصا اتاق تبریز باید در شناسایی آسیب‌های موجود برای توسعه اشتغال فعال باشند.

وی در واکنش به سوالی مینی بر معطلی سفیر آلمان در اتاق، گفت:  شخصیت ایرانی کمتر از یک آلمانی نیست؛ چه سفیر باشد و چه هر کس دیگری.

این نامزد اتاق بازرگانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی یک بار یک مراسمی را با یک ربع تاخیر برگزار کرده، در حالی که در گرما و سرما مردم ما مقابل سفارت این کشور برای یک کاغذ منتظر می‌مانند.


بیشتر بخوانید: ثبت نام انتخابات اتاق بازرگانی به اتمام رسید


تبریز و آذربایجان بهشت سرمایه‌گذاری ایران

رضا جعفری نیز در نشست خبری ائتلاف اتاقی برای همه یادآور شد: در شرایط اقتصادی بسیار سخت و پیچیده‌ای هستیم.

عضو هیات مدیره و دبیر انجمن غذایی ادامه داد: این اتحاد برای وضعیت اقتصادی استان یک ضرورت است. این افراد با تشخیص درست ضرورت این موضوع اتحاد را تشکیل داده‌اند.

وی افزود: از نظر ما بهشت سرمایه‌گذاری ایران، نه تهران و مازندران بلکه تبریز و آذربایجان است.

مهدی امینی در این نشست خبری با اشاره به تلاش‌های اتاق برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم نمایندگان واقعی صنعتگران باشیم و مشکلاتی که واحد‌های صنعتی نیاز داشتند را برطرف کنیم.

این فعال اقتصادی گفت: واحد‌های راکد را کمک کردیم تا مشکلاتی که در امور مالیاتی و تامین اجتماعی داشتند تسهیل شود. مشکلاتی که در اداره کار وجود داشت دست در دست هم دادیم تا با تلاش‌های خانه صنعت و معدن برطرف شود.

سید باقر شریف‌زاده نیز ضمن تاکید بر لزوم بها دادن به تولید، تاکید کرد: یکی از وظایف اتاق، تبیین قوانین و مشاوره برای نمایندگان و دولت مردان است.

وی ادامه داد: در یک مقطع مالیات بسیار سنگینی برای تولید در نظر گرفته می‌شد. اما بودجه امسال نشان می‌دهد که نباید به کارهای کاذب میدان بدهیم و باید به سمت تولید برویم.

الله وردی محمدزاده در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «آیا افتتاح دفتر اتاق بازرگانی در جلفا نمایشی بود؟»، گفت: این موضوع دغدغه چندین ساله صنعت‌گران جلفا بود.

وی افزود: دفتری در مرز ارمنستان وجود داشت که کارمندان اتاق تبریز در آن فعال بودند. تفاهنامه‌ای وجود داشت که اتاق مستقل شود که اتفاق نیفتاد.

ائتلاف اتاقی برای همه

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان