شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۰۷
کد خبر : 74324

رشد 50 درصدی ثبت نام متقاضیان در انتخابات اتاق بازرگانی

رشد 50 درصدی ثبت نام متقاضیان در انتخابات اتاق بازرگانی
دبیر انجمن هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی گفت: امسال برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی ایران با رشد ۵۰ درصدی مواجه شده است.

به گزارش شهر بورس، جهانبخش سنجابی اظهار کرد: فرصت ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی ایران در نیمه بهمن ماه به پایان رسید و کل متقاضیان به ۲ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه این میزان ثبت نام‌ها با ۵۰ درصد رشد نسبت به دوره قبل رکورد مشارکت در انتخابات را شکسته است، خاطرنشان کرد: آمار متقاضی در اتاق‌های بسیاری در شهرستان‌ها شکسته شده در برخی از آنها از ۱۸۵ به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

سنجابی با بیان اینکه آمار نامزدهای انتخاباتی به قانون حضور دو برابری متقاضی نسبت به تعداد منتخبان رسیده است،‌ خاطرنشان کرد: بستر برای انتخابات قانونی فراهم شده است و در حال حاضر هیات های نظارت بر هر اتاق بازرگانی باید مدارک را بررسی و نتایج اهلیت داشتن قانونی برای حضور در انتخابات را اعلام کنند.

وی افزود: پس از آن اگر نامزدهایی که به مرحله بعدی راه نیافته‌اند، اعتراضی داشته باشند می‌توانند بار دیگر موارد موردنظر خود را اعلام کنند تا طی سه روز به آن رسیدگی شود و در نهایت پس از طی سه تا پنج روز بررسی صلاحیت کاندیدها، پرونده به شورای عالی نظارت بر انتخابات ارجاع می‌شود و در تاریخ ۲ اسفندماه اسامی به صورت رسمی و عمومی اعلام می‌شود.

سنجابی خاطرنشان کرد: از صبح سوم اسفند تا شب هشتم اسفندماه فرصت هفت روزه برای تبلیغات است و در نهایت با فاصله یک روز از پایان قانونی تبلیغات، در تاریخ ۱۰ اسفندماه این رویداد تا ساعت ۱۸ برگزار می‌شود که در صورت نیاز تمدید هم خواهد شد.


بیشتربخوانید: ثبت نام 81 نامزد در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز


وی با اشاره به حواشی انتخابات هیات رییسه دوره گذشته اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: در پرونده اعتراضات انتخابات اتاق بازرگانی قبلی منع تعقیب از سوی دادگاه صادر شده، اما برای دوری از هرگونه شک و شبهه سه راهبرد در برگزاری رویداد امسال در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تاکید کرد: نخست طراحی مکانیزم ماشینی کل فرایند برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی است که با ایجاد سامانه تعاملی فعالان اقتصادی قابل دسترس، از لحظه ثبت نام تا یک ماه و نیم پس از برگزاری این رویداد، تمامی مراحل قابل رصد خواهد بود سامانی از لحظه ثبت نام تا یک ماه و نیم از طریق سامانه برقرار خواهد بود و مداخله انسانی در این فرایند به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه راهبرد دوم توجه کامل به مُر قانون و آیین‌نامه اجرایی اتاق بازرگانی است، تاکید کرد: هر مقرراتی که در این آیین‌نامه ذکر شده باشد با وجود ابهامات، به اجرا خواهد رسد زیرا در نظر داریم تا در برگزاری این رویداد قانون مداری حداکثری مورد توجه باشد.

سنجابی با بیان اینکه سومین راهبرد برای دوری از حواشی و مشکلات، شفافیت در برگزاری است، اظهار داشت: برقراری رابطه تعاملی رای دهندگان و نامزدهای انتخابات با انجمن و شنیدن صداها و اعتراضات همراه با رسیدگی و توجه می‌تواند به برگزاری سالم انتخابات کمک کند.

دبیر انجمن هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: در هر مرحله هرگونه اعتراض و شکایتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از هرگونه ابهامی دوری شود و بتوانیم انتخاباتی سالم و به دور از حواشی برگزار کنیم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + بیست =

پراپ تریدینگ

کمان