شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 60409

یک میلیون سهامدار فعال در بورس باقی مانده است

یک میلیون سهامدار فعال در بورس باقی مانده است

علی بهشتی روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: در خوشبینانه ترین حالت یک میلیون سهامدار فعال در بازار وجود دارد و بحث 50 میلیون سهامدار به موضوع سهام عدالت برمی‌گردد.

علی بهشتی روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: همزمان با ارائه بسته‌های حمایتی، تصمیمات شورای عالی بورس و برخی نشست‌ها برای حمایت از بازار، بورس دو روز خوب را پشت سر گذاشت.

وی افزود: طی روز چهارشنبه شائبه‌هایی برای موقت بودن حمایت‌ها از بازار سرمایه به وجود آمده بود، اما با افزایش قیمت دلار مواجه شدیم. البته افزایش قیمت دلار معمولاً دیرتر خود را در بازار سرمایه نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: علی بهشتی روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین شد


مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین ادامه داد: نمی‌توان رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص را فقط به رشد دلار و اینکه خیلی‌‎ها اعتقاد داشتند بازار از لحاظ فاندامنتالی ارزنده است ارتباط داد. بازارها همواره هوشمند هستند و با وجود اینکه ما شرایط سیاسی آرام و افق بلندمدت اقتصادی خوبی نداریم در نتیجه اینها محرک‌های قوی نبودند.

بهشتی روی با تاکید بر ارزندگی سهام بازار، خاطرنشان کرد: ما همیشه با یک سری از ریسک‌‎های سیستماتیک و مسائل بین‌المللی از جمله اتهامات مربوط به ارسال پهباد به روسیه و تحریم از سمت کشورهای مختلف مواجه هستیم. این اتفاقات دست به دست هم داده‌اند تا قیمت دلار بالا برود و این رشد دلار ادامه دار خواهد بود، پس باید دقت کنیم که آیا شرایط به سمت بهبودی می‌رود یا خیر؟

وی در پاسخ به این سوال که «آیا پول‌های پارک شده به سمت بازار سرمایه بازخواهد گشت یا خیر؟»، گفت: در سه، چهار ماه اخیر، خیلی از شرکت‌های سبدگردان و مشاور سرمایه‌گذاری‌ها مجوزهایی در زمینه صندوق های etf و … دریافت کردند. این صندوق‌ها پذیره‌نویسی می‌کنند که برای پول های پارک شده بهترین فرصت است.


بیشتر بخوانید:  دلار به کمتر از 27 هزار تومان نمی رسد


مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین ادامه داد: اگر به این نتیجه رسیدیم که بازار ارزنده است، پس این صندوق‌ها در کف بازار منابع جمع می‌کنند؛ در نتیجه ریسک به ریوارد بهتری دارند. همچنین چون پول‌‎های پارک شده ریسک گذار هستند، این صندوق‌ها برای چنین افرادی انتخاب بهتری به حساب می‌آید.

بهشتی روی با بیان اینکه اعتقاد در بازار سرمایه از بین رفته است، عنوان کرد: در خوشبینانه ترین حالت یک میلیون سهامدار فعال در بورس وجود دارد. بحث 50 میلیون سهامدار به موضوع سهام عدالت برمی‌گردد که سهام آنها هم وضعیت خوبی ندارند.

وی به تشریح وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال پرداخت و افزود: با توجه به اینکه ریسک‌های سیستماتیک بر بازار سایه انداخته، پیش‌بینی با این ریسک‌ها و شرایط فعلی سیاسی، سخت است. با این حال امیدوارم تا پایان سال ریسک‌ها کمتر شود تا شیب صعودی ملایمی در بازار داشته باشیم.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + یک =

پراپ تریدینگ

کمان