شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 49324

یارانه 18 میلیون نفر قطع می شود

یارانه 18 میلیون نفر قطع می شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حذف یارانه پردرآمدها بر اساس دهک بندی ها تا پایان سه ماهه نخست 1401 خبر داد.

به گزارش شهر بورس،  مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص جامعه آماری هدفمندی یارانه ها گفت: در حال حاضر ۷۸ میلیون نفر یارانه هدفمندی دریافت می کنند. همچنین ۶۰ میلیون نفر نیز از یارانه معیشتی بهره مند هستند و طبق پیش بینی ها یارانه 18 میلیون نفر قطع می شود.

طغیانی افزود: طبیعتا ممکن است از بین افرادی که یارانه دریافت می کنند، برخی از نفرات نیازمند و مستحق دریافت یارانه نباشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابزار قابل قبول و داده‌هایی در پایگاه رفاه ایرانیان موجود است که اعتراض‌ها بر اساس آن رسیدگی می‌شود. البته امکان تکمیل‌تر شدن را دارد.

طغیانی خاطرنشان کرد: وزارت کار قرار است اطلاعات ۷۸ میلیون نفر که یارانه نقدی دریافت می کنند را پالایش کند و ۱۸ میلیون نفر از آن حذف شود. همچنین قرار است درخواست کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند یا به اشتباه حذف شده‌اند نیز بررسی شود. این موضوع شامل هر دو گروه یارانه بگیران نقدی و معیشتی بنزین می‌شود.


بیشتر بخوانید: واکنش فعالان بورس به پذیره نویسی استقلال و پرسپولیس


وی در مورد این که متغیر‌های این پالایش چیست؟ گفت: داده‌های مختلفی است مثل درآمد، گردش‌های مالی حساب بانکی و وام‌هایی که اشخاص می‌گیرند و خود وزارتخانه موظف به این دهک‌بندی است.

یارانه 18 میلیون نفر قطع می شود - یارانه معیشتی فرداشب

 دولت به مردم یارانه نوروز می‌دهد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی بسته معیشتی عید خبر داد و گفت: پرداخت بسته معیشتی عید را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کرده‌ایم و مردم می‌توانند منتظر خبرهای خوب باشند.

در سنوات گذشته و به خصوص در دو سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که کشور با همه‌گیری کرونا درگیر بود، دولت از گروهی از یارانه‌بگیران حمایت مالی کرد و در پایان سال، علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی ماهانه، یارانه نوروزی هم پرداخت کرد.

بر این اساس احتمالا بسته معیشتی عید و خبر خوشی که وزیر کار گفته، واریز یارانه نقدی به مناسبت سال جدید است. اگر دولت قصد پرداخت یارانه عید به یارانه‌بگیران را داشته باشد، احتمالا مشمولان بسته معیشتی عید، چهار دهک اول درآمدی هستند. افرادی که حقوق و درآمد ثابت ندارد و بعضا صاحب خانه یا خودرو نیز نیستند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان