شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر : 54417

مدیر واحد کالایی کارگزاری ایساتیس پویا در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

گواهی سپرده؛ بازاری برای کسب سود بدون ریسک

گواهی سپرده؛ بازاری برای کسب سود بدون ریسک
مدیر واحد کالایی کارگزاری ایساتیس پویا از گواهی سپرده به‌عنوان بازاری برای کسب سود بدون ریسک یاد کرد و به تشریح مزایای آن پرداخت.

کریم سلیمی در گفت‌‎وگو با شهر بورس، درباره ابزارهای جدید مالی اظهار داشت: آینده، متعلق به ابزارهای جدید مالی، بازارهای آتی، گواهی سپرده و این شکل از معاملات است. بازار باید به تدریج، اهمیتی که به این ابزارها می‌دهد را بیشتر کند. در همه جای دنیا، معاملات بیشتر بر روی این نوع ابزارهاست.

وی افزود: در شرایط تورمی کنونی، مردم دوست دارند ارزش پول خود را حفظ کنند. خرید دلار موانع خاص، ریسک‌ها و هزینه‌های خودش را دارد. در این بین، ابزاری مانند گواهی سپرده وجود دارد که مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد، ریسک نگهداری ندارد، کارمزد بسیار پایینی را پرداخت می‌کنید و معاملات آن به سهولت و سرعت انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: بازارساز، بورس را سرد کرده است


مدیر واحد کالایی کارگزاری ایساتیس پویا به تشریح مزایای بازار آتی پرداخت و یادآور شد: در صندوق‌های طلا، ابزارهای آتی وجود دارد و برای شمش طلا هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. ابزارهایی مانند آتی و گواهی سپرده زعفران وجود دارد که مطالعه جزئی بر روی آنها نشان می‌دهد که افراد می‌توانند به سادگی و تضمین شده، سودهای بیشتری نسبت به بورس‌ها و سیستم بانکی را کسب کنند.

کریم سلیمی ادامه داد: فعالان بازار سرمایه باید از این پس، نگاه ویژه‌تر و حرفه‌ای‌تری به این ابزارهای موجود در بورس کالا داشته باشند. افراد می‌توانند ابزارهای تحلیل بازار زعفران را یاد بگیرند. به تدریج باید نظر فعالان بازارها تغییر یابد و صرفاً بر روی بازار اوراق بهادار تمرکز نکنند. بازار حرفه‌ای و بازار پویایی که در بورس کالا وجود دارد، می‌تواند ابزار مناسبی باشد.

وی عنوان کرد: سیاست‌های اقتصادی هم در راستای تقویت این بازارهاست. این اتفاق، به گذر ما از بازار سنتی به بازار مدرن کمک می‌کند. به طور مثال، بازار زعفران به یک بازار شفاف و حرفه‌ای تبدیل شده است. افراد باید بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند و بهترین ابزار برای آن، گواهی بدون ریسک است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان