شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 54409

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

آرش شهریاری: بازارساز، بازار بورس را سرد کرده است

آرش شهریاری: بازارساز، بازار بورس را سرد کرده است
آرش شهریاری کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از دخالت بازارساز در بورس، گفت: بازارساز با اقدامات و بخش‌نامه‌هایی در بازارهای موازی، به دنبال ایجاد شرایطی سرد در بورس است.

آرش شهریاری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت کلی بازار سرمایه، اظهار داشت: تابلو و ارزش معاملات گویای وضعیت است. این انتظار وجود داشت که با توجه به در پیش بودن فصل مجامع تا حوالی بیستم تیرماه شرکت هایی که سود تقسیمی خوبی توزیع می‌کنند، از شرایط مناسبی برخوردار باشند.

وی افزود: شاید استفاده از واژه دستکاری درست نباشد، اما به نظر می‌رسد بازارساز با اقدامات و بخش‌نامه‌هایی که در بازارهایی مانند طلا، دلار، بورس کالا و صندوق‌های طلا انجام می‌دهد، به دنبال ایجاد شرایطی سرد در بورس باشد. با تحولات اتفاق افتاده، به نظر می‌رسد که بازارساز منتظر روشن شدن تکلیف دلار، طلا و برجام است، اما با این حال در ارزندگی بازار مخصوصاً در نمادهایی که پی بر ای مناسبی دارند، هیچ شکی نیست.


بیشتر بخوانید: مروری بر رفتار سهامداران عمده تفارس/ حقوقی ها نوسان گیری کردند؟


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بورس چه زمانی از وضعیت کنونی رهایی پیدا می‌کند؟»، گفت: برای پایان شرایط کنونی و ورود پول به بازار، نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص کرد و باید ببینیم که آیا این اجازه را خواهند داد یا خیر. طی سال 1400 و 1401 نفش عوامل تاثیرگذار از خارج بازار بر روی بورس پررنگ‌تر است.

آرش شهریاری ادامه داد: بازار سرمایه این روزها وارد اصلاح زمانی شده، اما قیمت سهام واقعاً ارزنده هستند. به طور مثال، سهام بانک تجارت حدود دو سالی است که در محدوده کنونی در حال نوسان است و نماد خودرو نیز شرایط تقریباً مشابهی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: محرک رشد شارپی بازار، معمولاً قیمت دلار بوده و در موقع رکورد، نوساناتی در همه گروه‌ها اتفاق افتاده است. در مقطع کنونی نیز با توجه به تثبیت نرخ دلار در بالای 30 هزار تومان، سهام بنیادی می‌توانند بسیار ارزشمند باشند.

آرش شهریاری عنوان کرد: با توجه به فاصله واکنش بازارها به موج تورمی، قطعاً این اتفاق در بازار سرمایه هم رخ خواهد داد و امیدوارم بورس به جایگاه واقعی خود برسد. مکانیزم ایجاد بازار سرمایه در همه جای دنیا، جذب پول‌های مازاد است که به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

پراپ تریدینگ

کمان