تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر : 95360

کیش اینوکس 2023 با حضور سفیران عضو بریکس برگزار می شود

کیش اینوکس 2023 با حضور سفیران عضو بریکس برگزار می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری کیش اینوکس 2023 با حضور سفیران عضو بریکس طی روزهای 15 تا 18 آذرماه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (کیش اینوکس 2023)، اظهار داشت: این رویداد یکی از رویداد های بزرگ است که در یک نمایشگاهی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع برگزاری می شود. بالغ بر ۲۰۰ شرکت در این دوره حضور خواهند داشت.

وی افزود: حضور فعال نهادهای بازارهای مالی و پولی، شرکت های سرمایه گذاری و تنوعی از فین تک ها و فناوری های مالی و هر آنکه که در نهادهای مالی فعالیت دارند، این رویداد شرکت می کنند.

سرهنگی در ادامه یادآور شد: سعی کردیم این نمایشگاه صرفاً یک نمایشگاه برای ارائه محصولات جدید نهادهای مالی نباشد؛ بلکه یک شبکه ای از فعالان حوزه نهادهای مالی به وجود بیاید. هم افزایی در سرمایه گذاری ها و هم افزایی در انتقال تجربه کمک خواهند کرد تا ترکیبی از نهادهای مختلف در زنجیره صنعت مالی کشور امکان اتصال بین یکدیگر را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره اهداف رویداد کیش اینوکس عنوان کرد: ارائه آخرین دستاوردهای نوین مالی، فرصت های سرمایه گذاری در کشور و ارتباط بین نهاد های مالی و ایجاد هم افزایی بین فعالان بخش خصوصی؛ اهداف کیش اینوکس است.

وی تصریح کرد: امکان سرمایه گذاری در ۷ منطقه آزاد کشور نیز وجود دارد. هر منطقه، با توجه به بسترهای خود، بسته های سرمایه گذاری را دارد. شرکت ها می توانند در آن مناطق سرمایه گذاری کنند. این بسته ها برای شرکت های سرمایه گذاری طراحی شده اند که دارای مجوز هستند.

سرهنگی گفت: اتفاقی که در این نمایشگاه خواهد افتاد حضور پر رنگ سه ضلع حاکمیت، نخبگان و فعالان مالی و همچنین نخبگان و صاحب نظران علمی خواهد بود. ارتباط بین حاکمیت و بخش خصوصی و فعالان نهادهای مالی به تسهیل امور در قانون گذاری کمک خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ضلع دوم این مثلث ارتباط بین دولت و نخبگان علمی کمک خواهد بود تا دولت در تصمیم گیری ها از اجماع علمی نیز کمک بگیرد و قوانین بهتری را وضع کند. ضلع سوم ارتباط بین فعالان حوزه با بازار مالی و صاحب نظران این حوزه است که در نتیجه به ارتقا صنعت مالی کشور کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:رینوتکس 2023 با 150 رویداد جانبی برگزار می‌شود


سرهنگی درباره نشست های جانبی کیش اینوکس 2023، بیان کرد: بیش از ۱۵۰ نشست، رویداد و کارگاه طراحی شده است که برای هر بخش از بازار مالی برای مخاطبان و بازدید کنندگان جذابیتی خواهد داشت و سلایق مختلف را پوشش می دهد. شرکت در این نمایشگاه علاوه بر ایجاد فرصت های گفته شده، خود به نوعی دوره ای فشرده و سه روزه باشد تا صنعت مالی کشور در یک مسیر جدیدی قرار بگیرد کمک کند.

وی در خصوص آمادگی زیر ساخت ها و شرایط میزبانی گفت: تمام توان خود را به کار گرفتیم که این رویداد تمام آنچه را که شرط میزبانی در این نمایشگاه هست را به جا بیاورد. بحث حمل و نقل، سالن نمایشگاه، سالن های جانبی، سالن همایش ها، هتل ها، زیر ساخت ها و … هماهنگ شدند تا بهترین خدمات را ارائه دهند. دانشگاه های فعال در کیش مانند دانشگاه های شریف، امیر کبیر، آزاد و سایر دانشگاه ها نیز در این رویداد درگیر شده اند تا بار علمی رویداد افزایش یابد.

وی درباره حضور کشورهای خارجی در کیش اینوکس گفت: امسال حضور پر رنگ سرمایه گذاران و فعالین حوزه صنعت مالی و کشورهای همسایه و خارجی را داریم که از 10 کشور نظیر ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و سوییس هیئت هایی ثبت نام کرده، جا و هتل رزرو کرده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: همچنین اتفاق دیگری که رقم زدیم با توجه به ظرفیت های کشورهای عضو بریکس، از سفیرهای این کشورها دعوت کرده ایم تا در این نمایشگاه شرکت کنند.

سرهنگی با اشاره به علت برگزاری نمایشگاه در منطقه آزاد کیش گفت: ما در جزیره کیش بر روی چهار حوزه یا صنعت تمرکز کردیم. حوزه گردشگری و ویژگی های منحصر به فرد جزیره، صنعت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه خدمات مربوط به پتروشیمی که بیشتر صادرات ما از این بخش است و همچنین به واسطه قوانین تسهیل شده در مناطق آزاد تصمیم بر برگزاری این نمایشگاه در کیش شد.

وی در پایان اعلام کرد: تقریبا از همه بزرگان صنعت مالی دعوت شده و برنامه های پرسش و پاسخ نیز در نظر گرفته شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان