صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر : 49143

در سفرهای نوروزی صورت می‌گیرد؛

کنترل پلاک‌ خودرو ها توسط پلیس راهور/ نیازی به ثبت‌ نام در سامانه ایران من نیست

کنترل پلاک‌ خودرو ها توسط پلیس راهور/ نیازی به ثبت‌ نام در سامانه ایران من نیست
صاحبان خودروها برای سفرهای نوروزی خود نیازی به ثبت‌نام در سامانه ایران من ندارند و کنترل پلاک خودروها با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف توسط پلیس راهور صورت می‌گیرد.

به گزارش شهر بورس، در حالی در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی قرار گرفته‌ایم که حدود دو میلیون نفر از کسانی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، در تعطیلات نوروزی امکان مسافرت نخواهند داشت و در صورت اقدام به سفر پس از کنترل پلاک‌ خودرو ها توسط پلیس راهور باید جریمه یک میلیون تومانی را پرداخت کنند.

در همین راستا روز گذشته اخباری مبنی بر لزوم ثبت‌نام رانندگان و صاحبان پلاک خودرو در سامانه ایران من، پیش از اقدام به منتشر شد اما حالا گفته می‌شود که نیازی به ثبت‌نام در این سامانه نیست.

بر اساس اعلام محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در خصوص مشکلاتی که سامانه ایران من در تطبیق اطلاعات ثبت‌نام کنندگان داشت، گفت: مشکل سامانه ایران من رفع شد. رانندگان دیگر لازم نیست در این سامانه ثبت‌نام کنند. قرار است پلیس راهور بدون اعلام رانندگان، پلاک‌ها را از نظر سلامتی و واکسیناسیون کنترل کند.

آن‌طور که معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت می‌گوید مجاز یا غیرمجاز بودن پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی را پلیس راهور از طریق سامانه ایران من استعلام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال برکت و کی بی سی | سهامداران گروه دارویی بخوانند


کنترل پلاک واکسن‌ نزده‌ ها با دوربین‌های پلیس راهور

او درباره چگونگی کنترل پلاک‌ خودروها برای سفرهای نوروزی می‌گوید: سامانه ایران من در دوربین‌های پلیس راهور بارگذاری می‌شود. این محدودیت قرار است مانند طرح ترافیک، پلاک‌ها را برای محدودیت کرونایی کنترل کند. زمانی که خودرویی وارد طرح ترافیک می‌شود اگر پلاک مجاز باشد جریمه نمی‌شود. اگر خودرویی غیرمجاز باشد جریمه می‌شود.

صاحبان پلاک خودرو که سه دز واکسن را دریافت کرده‌اند یا از دز دوم آن‌ها کمتر از سه ماه می‌گذرد،، امکان سفر نوروزی را دارند. در غیر این صورت با تردد در جاده‌ها یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

کنترل پلاک‌ خودرو ها توسط پلیس راهور

همه مجاز به سفر هستند به جز واکسن ‌نزده‌ ها

فرهادی می‌گوید همه مجاز هستند به سفر نوروزی بروند مگر اینکه پلیس راهور پلاکی را شناسایی کند که واکسیناسیون را انجام نداده باشد یا از نظر ابتلا به کرونا بیمار باشد.

پیش از این حسین قاسمی خبر داد که پلاک‌های خودرو‌هایی که واکسیناسیون آن‌ها تأیید نشود از ۲۰ اسفند در صورت تردد بین جاده‌ای جریمه می‌شوند. آن‌طور که او گفت شش تا هشت میلیون نفر در کشور هنوز واکس کرونا نزدند که حدود دو میلیون نفر از آن‌ها صاحب پلاک خودرو هستند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان