شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 7325

رفتار سهامدار حرفه ای در بازار منفی چطور است؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نیما آهوان، درباره رفتار سهامدار حرفه ای ، اظهار داشت: هیجان، زمانی بالا می‌رود که انسان نداند چه اتفاقی در انتظار اوست یا به اصطلاح بی‌گدار به آب زده باشد، اما وقتی برای عمل انجام شده دلیل روشنی وجود داشته باشد قطعا ترس و اضطرابی وجود نخواهد داشت. اگر

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نیما آهوان، درباره رفتار سهامدار حرفه ای ، اظهار داشت: هیجان، زمانی بالا می‌رود که انسان نداند چه اتفاقی در انتظار اوست یا به اصطلاح بی‌گدار به آب زده باشد، اما وقتی برای عمل انجام شده دلیل روشنی وجود داشته باشد قطعا ترس و اضطرابی وجود نخواهد داشت. اگر به نتیجه عمل خود ایمان داشته باشید از عمل هیجانی دور خواهید ماند.

وی اضافه کرد: نکته جالب اینکه اغلب افراد برای خرید هر وسیله‌ای در زنگی شخصی خود بارها و بارها تحقیق و پرس و جو می کنند و بعد اقدام به خرید می‌کنند، اما در بازار سرمایه که معمولا بخش زیادی از پس انداز خود را واردش کرده‌اند تنها با تکیه بر توصیه‌های دیگران سرمایه خود را درگیر کرده و اقدام به خرید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
بررسی هفتگی صنایع بورسی

مدیر اداره تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک انصار یادآور شد: بنابراین، قطعا زمانی که افراد بخش زیادی از پول مورد نیاز زندگی خود را وارد بورس می‌کنند و بدون اطلاع کافی خرید انجام می دهند، در بازار منفی درگیر رفتارهای هیجانی‌ زیادی هم می شوند.

آهوان، بازارسرمایه را به طور ذاتی شامل نوسانات مثبت و منفی دانست و توضیح داد: بازار منفی هم جزئی از بازار است و هرگز از آن جدا نمی شود، اما اینکه چطور با امواج منفی بازار بتوان رو به رو شد کاملا به سطح اطلاع از بازار و سهام بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:
عرضه اولیه هفته بعد چیست؟

افزایش آرامش با آموزش

وی افزود: براین اساس، فرد سهامدار اگر از سهام موجود در پرتفوی خود اطلاع کامل داشته و با دلیل خریداری کرده باشد، قاعدتا در شرایط منفی بازار ترسی نداشته و با آرامش کامل و به دور از هیجان سهامداری خواهد کرد؛ اما فردی که فقط به توصیه دیگران و بدون هیچ اطلاعی سهام خریداری کرده باشد در شرایط منفی بازار چون هیچ دیدی نسبت به سهام خود ندارد و دلیلی برای خرید نداشته بی سبب هم اقدام به فروش کرده و با ترس و استرس سهام خود را در صف فروش قرار می دهد.

وی در ادامه این گفت‌وگو توصیه کرد: تاکید می کنم بیش از هر زمان دیگری، سهامداران اطلاعات پایه خود را از بازارسرمایه افزایش دهند. به این معنی که اگر قصد فعالیت مستمر در این بازار را دارید باید حداقل‌های بازار را فراگیرید؛ اگر هم صرفا جهت کسب سود کوتاه مدت و بعد فروش و خروج از بازار پا به این حرفه گذاشته اید، پس از این فراز و نشیب ها در امان نخواهید بود، زیرا با قاطعیت می گویم بازار سرمایه، بازاری همیشه سبز نخواهد بود و برای کار در روزهای منفی آن نیاز شدیدی  به یادگیری و اطلاع از وضعیت سهام خود دارید.

آهوان در پایان اشاره کرد: فراموش نکنید آرامش روحی در این بازار یکی از مهمترین اصول روانشناختی بازار است. هرچه سطح دانش بورسی شما بیشتر شود، آرامش شما نیز در بازار بیشتر از پیش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
سیگنال مثبت بعدی برای بورس؛ ضریب اعتبار کارگزاری‌ها افزایش یافت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان