شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 59773

کمیسیون صنایع عقب‌نشینی ایران خودرو از عرضه در بورس کالا را بررسی می‌کند

کمیسیون صنایع عقب‌نشینی ایران خودرو از عرضه در بورس کالا را بررسی می‌کند

حجت‌اله فیروزی گفت: علت عقب‌نشینی مدیران ایران خودرو در خصوص پذیرش تارا و ۲۰۷ در بورس کالا از سوی کمیسیون صنایع مجلس بررسی و علت‌یابی می‌شود.

به گزارش شهر بورس، حجت‌اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت عقب‌نشینی مدیران ایران خودرو در خصوص پذیرش تارا و ۲۰۷ در بورس کالا گفت: طرح عرضه خودرو در بورس کالا در اوایل مجلس یازدهم از سوی تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و به دولت قبل پیشنهاد شد، این طرح در ابتدای کار با چالش‌هایی مواجه بود که به تدریج و به مرور زمان با ارائه راهکار و سازوکارهای متناسب با بازار عرضه و تقاضا برطرف می‌شود.

براساس گزارش سنا، وی افزود: این طرح به طور قطع آسیب‌زا نیست و باید اجازه دهیم این روش به عنوان یک تنظیم‌گر بازار اجرایی و تجربه شود و وزارت صمت هم باید بر اجرای این روش کمک و نظارت کند.

به گفته این نماینده؛ ساز و کار بورس کالا برای عرضه خودو بسیار مناسب است چرا که هدف آن هم تعدیل‌کننده قیمت و هم تضمین کننده اینکه خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، است.


بیشتر بخوانید: خودرو میلیاردی ایران خودرو رونمایی شد

نماینده فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا گامی هدفمند است، اظهار کرد: خودرو یک کالای سرمایه‌ای است و وزارت، صنعت معدن و تجارت هم نمی‌تواند تمام سازوکارهای عرضه و تقاضای بازار را به تنهایی مدیریت کند و این موضوع نیاز به سالم‌سازی و هماهنگی همه ارکان دولت دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید علت عقب‌نشینی مدیران ایران خودرو در خصوص پذیرش تارا و ۲۰۷ از سوی کمیسیون صنایع بررسی و علت‌یابی شود، گفت: علت این موضوع یا مشکل ساختاری و یا مشکلی از سوی ایران خودرو بوده که نتوانند به تعهدات خود نسبت به عرضه خودرو در بورس کالا عمل کنند.

فیروزی با بیان اینکه اساس کارها از سوی بورس کالا به درستی پیش می‌رود و باید بررسی بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که هدف از اجرای این روش‌ها تسهیل در دسترسی مردم و متناسب‌سازی قیمت‌ها و کیفی‌سازی محصولات و رعایت حقوق مردم به عنوان مصرف کننده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 20 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان