شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 57504

کدام بانک‌ ها به زائران اربعین خدمات ارزی ارائه می‌ دهند؟

کدام بانک‌ ها به زائران اربعین خدمات ارزی ارائه می‌ دهند؟
معاملات بازار ارز توافقی از فردا یک ساعت زودتر شروع به کار می‌کنند؛ مرزها برای حضور زائران آماده شده و در آخرین اقدام، بانک مرکزی بانک‌های عامل و صرافی های مجاز را مکلف کرده تا به هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی پرداخت کنند.

به گزارش شهر بورس به نقل از مهر،علی ذوالقدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای دریافت برگ ویژه گذر اربعین هم نیازی به دریافت اذن همسر نیست، گفت: برای پلیس گذرنامه همان یک بار رضایت محضری قابل استناد است.

 رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا درخصوص اینکه آیا زنان برای تمدید اعتبار گذرنامه و یا دریافت برگ گذر ویژه اربعین نیازی به اذن همسر دارند یا خیر، توضیحاتی ارائه کرد.

علی ذوالقدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زنان برای تمدید گذرنامه و یا برای برچسب اعتبار نیازی به اذن همسر دارند یا خیر، گفت: زنان متأهل که یکبار همسرشان به صورت محضری برای اخذ گذرنامه رضایت داده باشد دیگر برای تمدید و یا حتی این برچسب اعتباری نیازی به اذن همسر ندارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای دریافت برگ ویژه گذر اربعین هم نیازی به دریافت اذن همسر نیست، گفت: برای پلیس گذرنامه همان یک بار رضایت محضری قابل استناد است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در پایان گفت: مگر اینکه مردی بخواهد زنش را ممنوع الخروج کند و اعلام کند که در این صورت آن زن نه اجازه خروج دارد و نه گذرنامه اش تمدید می‌شود.

کدام بانک‌ها به زائران اربعین خدمات ارزی ارائه می‌دهند؟

از روز شنبه ۵ شهریورماه،‌ بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات به زائران اربعین خدمات ارزی خواهند داد. البته این خدمات از سوی صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی هم داده می‌شود و صرافی ها مجاز هستند تا ارز را در سرفصل ارز زیارتی اربعین و با نرخ توافقی بفروشند.

به نقل از اقتصادنیوز، نرخ توافقی دلار این روزها در چهارراه استانبول حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داده می‌شود، یعنی هر زائر برای دریافت این ۱۰۰ دلار باید حدودا دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هزینه کند و اگر پیش بینی‌ها در رابطه با حضور پنج میلیون زائر در مراسم اربعین امسال درست باشد، بانک‌های عامل و صرافی‌ها باید ۵۰۰ میلیون دلار به زائران پرداخت کنند.

البته امکان دریافت دینار عراق هم برای زائران اربعین دیده شده و درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می توانند به جای ۱۰۰ دلار، به هر زائری که متقاضی باشد، ۱۵۰ هزار دینار عراق بپردازند که نرخ خرید دینار عراق هم توافقی خواهد بود.

دریافت ارز با سرفصل زیارتی اربعین، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری ایجاد نمی‌کند، متقاضیان در کنار دریافت ارز اربعین می‌توانند ارز مسافرتی هم دریافت کنند. البته گفته می‌شود همان ارز اربعین، احتمالا کفاف هزینه زائران را بدهد.

البته دریافت ارز اربعین با ثبت نام در سامانه سماح خواهد بود. پیش ثبت نام اربعین از دهم تیرماه شروع شده و متقاضیان برای حضور در راهپیمایی اربعین باید حتما در سامانه سماح ثبت نام قطعی انجام دهند و هنگام خرید ارز بایستی خود زائر، شخصاً حضور داشته و ارز اربعین به هیچ فرد دیگر به عنوان نماینده زائر فروخته نمی‌شود.

متقاضی خرید ارز باید در هنگام مراجعه به یکی از عاملان فروش ارز اربعین، سه مدرک متعلق به خود یعنی؛ اصل کارت ملی، کارت بانکی و شماره تلفن همراه (هر سه الزاما به نام خود شخص زائر) را همراه داشته باشد و پس از تایید صحت و انطباق مدارک سه‌گانه متقاضی از سوی مسئول فروش؛ ارز اربعین به متقاضی فروخته می‌شود.

با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران به صورت زمینی خود را به عراق می‌رسانند، این روزها خبرهای بسیاری در باره بلیت‌های ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومانی اتوبوس‌ها، از تهران به مقصد مهران به گوش می‌رسد، این در حالیست که مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری ایران گفته بود که قیمت مصوب بلیت اتوبوس برای مثال از تهران تا مرز مهران ۲۴۰ هزار تومان برای سفر رفت تعیین شده است اما حالا خبرها از حدودا دو برابر شدن قیمت‌ها حکایت دارند. قیمت بلیط برای سفر هوایی اربعین هم از سوی ستاد مرکزی اربعین، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

آمارها نشان می‌دهد تا ظهر روز ۱۰ شهریور حدود ۱۴ هزار زائر اربعین از ۵ بانک تعیین شده ارز سفر اربعین دریافت کرده‌اند. طبق این گزارش بانک ملی با ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر بیشترین متقاضی را برای دریافت ارز اربعین داشته است. به عبارت دیگر حدود ۸۴ درصد از این تخصیص ارز توسط بانک ملی تامین شده است.


بیشتر بخوانید:ماجرای اعتراض سهامداران برکت چیست؟ + جوابیه مدیرعامل شرکت


دومین بانکی که با استقبال زائران ایرانی روبرو شده بانک تجارت است. تعداد متقاضیان برای دریافت ارز اربعین در بانک مذکور ۱ هزار و ۳۸۳ نفر برآورد شده که در واقع ۱۰ درصد از ۱۴ هزار زائر اربعین، از طریق بانک تجارت نسبت به دریافت ارز اقدام کرده اند .

خبر خوش به زائران اربعین/ فردا یک ساعت زودتر ارز اربعین بگیرید

شروع معاملات بازار ارز توافقی تا پایان شهریورماه از ساعت ۹ صبح به ساعت ۸ صبح تغییر کرد. زائران اربعین می‌توانند برای دریافت ارز اربعین یک ساعت زودتر به مراکز فروش ارز مراجعه کنند.

به نقل از ایرنا، به منظور تسهیل در معاملات ارزی با نرخ توافقی به ویژه درخصوص فروش ارز اربعین به زائرین؛ زمان جلسات معاملاتی بازار متشکل ارز ایران از شنبه یک ساعت زودتر، آغاز می‌شود.

امیر هامونی، مدیرعامل بازار متشکل ارز ایران در این باره گفت: دوره پیش‌گشایش بازار ارز از روز شنبه ۱۲ شهریورماه لغایت تا پایان شهریورماه سالجاری از ساعت هشت و نیم آغاز شده و تا ساعت ۹ ادامه خواهد داشت. گشایش بازار و شروع مرحله حراج پیوسته، از ساعت ۹ صبح به جای ۱۰ صبح خواهد بود و تا ساعت ۱۸ هر روز ادامه خواهد داشت.

متقضیان دریافت ارز اربعین شما می‌توانید برای اطلاع از مراحل دریافت ارز و همچنین محل مراکز فروش ارز متخب بازار متشکل ارزی به آدرس این سایت https://www.ice.ir مراجعه کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 4 =

پراپ تریدینگ

کمان