شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 57476

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

ماجرای اعتراض سهامداران برکت چیست؟ + جوابیه مدیرعامل شرکت

ماجرای اعتراض سهامداران برکت چیست؟ + جوابیه مدیرعامل شرکت
سهامداران نماد برکت طی روزهای اخیر نسبت به عدم پرداخت سود و روند این سهم اعتراضاتی داشتند که مدیرعامل شرکت به اعتراض آنها پاسخ داد.

شهر بورس – بهرام توپچی پور: طی روزهای اخیر اعتراض سهامداران برکت به عملکرد شرکت گروه دارویی برکت جنجالی‌‎هایی در پی داشته است؛ سهامداران برکت در فضای مجازی اعتراضات زیادی به روند این نماد و عدم پرداخت سود مجمع داشتند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال از سوی شرکت در 15 تیرماه، سود مجمع برای سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند باید از 26 تیرماه آغاز و به ازای هر سهم مبلع 1600 ریال به حساب فعال معرفی شده در سجام پرداخت می شد.

همچنین بر اساس اطلاعیه شرکت، سهامدارانی هم که در سامانه سجام ثبت نام نکرده بودند، می توانستند از 25 مردادماه با مراجعه به یکی از شعب بانک پارسیان، سود مجمع خود را دریافت کنند.

اعتراض سهامداران برکت به چیست؟

هفته گذشته، «شهر بورس» گزارش‌های متعددی از سوی سهامداران نماد برکت دریافت کرد که بر اساس ادعای آنها، سود مجمع به حساب سهامداران واریز نشده بود.

در راستای پیگیری مطالبات سهامداران، «شهر بورس» طی روزهای گذشته اقدام به پیگیری این موضوع از سوی سازمان بورس و مدیران شرکت شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت دارویی برکت پرداخت سود به سهامداران سجامی خود را هنوز به اتمام نرسانده است. ابتدا باید سود مجمع به حساب همه سهامداران سجامی واریز شود تا پس از آن، شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به تهیه لیست افراد غیرسجامی و ارسال آن به شرکت اقدام کند.

با این حال، این سوال پیش می‌آید که شرکت دارویی برکت با وجود گذشت بیش از یک ماه از مهلت تعیین شده، چرا هنوز نسبت به تسویه کامل با سهامداران اقدام نکرده است؟

پاسخ مدیرعامل به اعتراض سهامداران برکت

در این راستا، شهر بورس به سراغ اکبر برندگی، مدیرعامل شرکت گروه دارویی برکت رفت.

ماجرای اعتراض سهامداران برکت چیست؟

مدیرعامل برکت در گفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت آشفته بازار سرمایه در حدود 2 سال اخیر، نارضایتی عمومی در خصوص این بازار را به همراه داشته است. رشد صعودی ارزش سهام در تابلوی بورس در اواخر سال 1398 و سال 1399 وقتی با ریزش های شدید در دوران افول شاخص بازار سرمایه همراه بود، منجر به ضرر و زیان های سنگینی برای سهامداران شد.

وی افزود: در این میان متأسفانه نماد برکت نیز ریزش قیمت سهم را تجربه کرد. این امر نارضایتی هایی را برای سهامداران محترم برکت به همراه داشته که اگرچه مجموعه گروه دارویی برکت به عنوان یک هلدینگ دخل و تصرفی در افزایش و متعاقباً کاهش قیمت سهم نداشته و تمرکز خود را بر روی عملکرد معطوف کرده است، اما در راستای احترام به سهامداران محترم خود را مسئول می‌‎دانیم تا دغدغه‎های مخاطبان شما را با پاسخگویی مناسب برطرف کنیم. رشد 169 درصدی در سود خالص تلفیقی شرکت در سال گذشته بخشی از تلاش های برکت در راستای همین سیاست بوده است.

مدیرعامل برکت در ادامه یادآور شد: ما تاکنون، سود سهام ۷۰ درصد از سهامداران را از طریق سامانه سجام پرداخت کرده‌ایم که تعداد آنها به حدود ۱۱۲ هزار نفر می‌رسد.

برندگی با اشاره به وضعیت جاری صنعت دارو طی ماه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به آزادسازی نرخ ارز در دارو و عدم تناسب بهای تمام شده با افزایش نرخ های ابلاغی در طرح اخیردارویار، شرکت های صنعت دارو دچار فشار نقدینگی ناشی از تأمین سرمایه در گردش شده اند.

وی ادامه داد: از یک طرف، بانک‌ها نیز منابع لازم را در اختیار ندارند و از طرفی دیگر دولت به بیمه‌ها بدهکار می باشد. در چنین شرایطی، دوره وصول مطالبات در صنعت دارو بالا رفته و میانگین دوره وصول این صنعت در حال حاضر حدود 300 روز گشته است.

وی یادآور شد: انتظار داریم سهامداران که صاحبان دارایی و منافع شرکت هستند، با نگاه سهامدارانه به مسائل مطرح شده نگاه کرده و ما را در پیمودن این مسیر سخت حمایت کنند.

سود مجمع برکت چه زمانی پرداخت می شود؟

برندگی در پاسخ به این سوال که «شرکت گروه دارویی برکت چه زمانی سود سهامداران را پرداخت خواهد کرد؟»، گفت: به شدت در پی تأمین مالی برای پرداخت سود سهام و همچنین بازارگردانی سهام هستیم و امیدواریم به زودی با تحقق این امر پردخت به الباقی سهامداران نیز انجام گرفته و موجبات رضایت سهامداران عزیزمان فراهم گردد.

وی به تشریح وضعیت شرکت پرداخت و یادآور شد: اگر با نگاهی منصفانه، به یک بررسی ساده و آماری بپردازیم، خواهیم دید که در صنعت دارو هیچ‌ شرکت دارویی در کمتر از ۶ ماه، سود سهام خود را پرداخت نکرده است. ما در کنار اینکه مطالبات ناشی از فروش محصولات‌مان را ۳۰۰ روزه دریافت و از طرف دیگر، اقساط وام‌های‌مان را هم پرداخت می‌کنیم، می‌بایست ضمن تأمین سرمایه در گردش (با چندین برابر شدن نرخ ارز)، انتظارات برای پرداخت کوتاه مدت سهامداران‌مان را نیز برآورده کنیم.

مدیرعامل برکت تصریح کرد: با تمهیداتی که در مجموعه اتخاذ شده است، انشالله این امر به زودی محقق می‌شود. گروه دارویی برکت همواره اولویت خود را تأمین سلامت ملت ایران و رضایت آن ها تعریف کرده و تمام تلاش خود را در تحقق این اهداف به کار خواهد گرفت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =

مهدی قرایی یکشنبه , 2 بهمن 1401 - 20:49

سلام من سهام دارم برکتم و سجام دارم ولی هنوز واریز نکردن زنگ زدم شرکت گفتن تا آخر برج 10 میریزن هنوزکه نریختن

محمد جمعه , 7 بهمن 1401 - 15:11

بنده سهام دار شرکت هستم
اول گفتن مرداد واریز میکنن نکردن
بعد گفتن تا پایان دی واریز میشه نشد
الآنم دیگه شرکت جواب تلفن نمیده
سازمان بورس هم زنگ میزنیم میگه به ما ربطی نداره به خود شرکت زنگ بزنید
چنین قانونی در جنگل هم یافت نمی شود

رضا دوشنبه , 10 بهمن 1401 - 10:07

فقط میشه ابراز تاسف کرد برای این شرکت که بانام برکت گند زد به سرمایه وروح روان ما سهام دار خرد بدبخت تو این سهم با واژه تولید واکسن وتبلیغ آن تو صدا وسیما پول مردمو بالا کشیدن یه آب هم روش لعنت بهت مخبر لعنت بهت بردندگی یه مشت دزد سر گردنه اند مسئولین مملکت وعین سگ دروغ میگن

محمد هیمن جنتی دوشنبه , 10 بهمن 1401 - 10:30

سود سهام من کمتر از 7 میلیون تومان است که تا بحال واریز نشده است و عدد 112 هزار تسویه شرکت برای م قابل درک نیست و تا بحال هم سود واریز نشده است

Shahin چهارشنبه , 19 بهمن 1401 - 0:58

اصلا سودی واریز نشده مدیر عامل دروغ گفته به مردم در خانواده 5نفر متاسفانه سهامدار برکت هستیم ریال سود واریز نشده پول دارد روزانه ارزش خودش از دست میده کی جوابگو هست

محمد سه شنبه , 9 اسفند 1401 - 13:39

تا امروز هنوز سود واریز نشده.

پراپ تریدینگ

کمان