شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر : 76468

کاش برجام 2، 3 سال پیش به نتیجه می رسید/ مجلس خیلی در بودجه دخالت می کند

کاش برجام 2، 3 سال پیش به نتیجه می رسید/ مجلس خیلی در بودجه دخالت می کند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدوارم هرچه سریع تر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد، اما ای کاش برجام 2، 3 سال پیش به نتیجه می رسید.

به گزارش شهر بورس، محمدباقر بنابی در نشست ائتلاف «اتاقی برای همه» که در شهرستان بناب برگزار شد، درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه 1402، اظهار داشت: لایحه بودجه در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد. از نظر بین‌المللی نیز امیدوارم با توجه به سفرهای اخیر اتفاقات مبارکی رخ دهد، تنش‌ها کاهش یابد و از فشار تحریم‌ها کاسته شود.

وی افزود: امیدوارم هرچه سریع تر مذاکرات هسته‌ای ادامه یافته و به نتیجه برسد. ای کاش دو سه سال پیش اتفاق می‌افتاد. با توجه به شرایط موجود در دنیا، کشور روسیه و جنگ اوکراین، باید بگویم که تفاهماتی در منطقه ایجاد شده که امیدوارم در اوایل سال آینده به نتیجه برسد.


بیشتر بخوانید: بورس در یک سال گذشته ریزش شدیدی نداشت


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اقتصاد ایران مریض است»، خاطرنشان کرد: تورم در همه دولت‌ها وجود داشته، اما امیدواریم این موضوع در سال آینده کمی کنترل شود.

بنابی درمورد وضعیت بازار ارز، گفت: دولت و مجلس فشار آورده‌اند که شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و نفتی، ارز خود را در مرکز مبادله ارزی ارائه کنند.

این نماینده مجلس، ناترازی بودجه را یکی از اصلی‌ترین دلایل تورم دانست و گفت: متاسفانه مجلس در بودجه خیلی دخالت می‌کند.

نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی ادامه داد: مجلس به خاطر برخی مسائل سیاسی در دولت های مختلف کارهایی انجام می‌دهد که برای دولت هزینه تراشی می‌شود.

وی یادآور شد: برخی استخدام‌ها و وام‌هایی که مجلس، دولت را مکلف به ارائه آنها کرده، باعث شده ناترازی بودجه بالا باشد. با این حال امسال تا حدودی این مسئله را کنترل کردیم که ناترازی بودجه خیلی شدید نباشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان