تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 92418

مدیر تحلیل کارگزاری بانک آینده در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

محافظه کاری خریداران در همه بازارها 

محافظه کاری خریداران در همه بازارها 

آرین مسگرپور کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی‌که دلار در محدوده خاصی نوسان داشته باشد خریداران در تمام بازارها محتاط‌تر عمل می‌کنند.

آرین مسگرپور کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: در معاملات امروز شاهد کاهش 0/34 درصدی شاخص کل بودیم که در این روز معاملاتی تعداد نمادهای منفی تقریبا دو برابر نمادهای مثبت بود.

وی ادامه داد: همچنین شاهد کاهش ارزش معاملات بودیم تا روند کاهشی ادامه داشته باشد. در روزهای اخیر در گروه‌هایی که حتی احتمال افزایش نرخ بالاست ما همچنان شاهد بهبود چشمگیر در معاملات نیستیم. البته این رکود در بازارهای موازی هم به چشم می‌خورد که شاید اصلی‌ترین دلیل آن آزاد شدن بخشی از منایع ارزی بلوکه شده کشور باشد.


بیشتر بخوانید: ریسک های سرمایه گذاری بلای جان بورس


مدیر تحلیل کارگزاری بانک آینده تصریح کرد: حتی اگر شایعات مبنی بر توافقات گسترده‌تر را جدی نگیریم این آزاد شدن منابع توانسته تا حد زیادی انتظارات تورمی را تعدیل کند و باعث شود که نرخ ارز در یک محدوده مشخص نوسان کند.

محافظه کاری خریداران در همه بازارها 

وی ادامه داد: البته همواره این دیدگاه وجود دارد که این منابع برای طولانی مدت پاسخگو نیستند و برای حل مشکلات اقدامات اساسی مانند کاهش کسری بودجه لازم است اما رویکرد اقتصادی دولت ثابت کرده که کنترل نرخ ارز حتی به صورت تصنعی و کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا خریداران در تمامی بازارها محتاط‌تر و دست به عصاتر عمل کنند.

مسگرپور در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانیکه متغیرهای کلان اقتصادی به خصوص نرخ ارز تغییر محسوسی نداشته باشد ما رشد خاصی را برای بازار متصور نیستیم هرچند احتمالا در آینده‌‎ای نه چندان دور رویکرد روابط سیاسی ما مشخص می‌شود و به تبع آن بازار ارز و سایر بازارها جهت حرکتی مشحصی پیدا خواهند کرد.

گفت‌وگو از ابوالفضل برجی مرندی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان