صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 92322

علی عباسیان در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

ریسک های سرمایه گذاری بلای جان بورس

ریسک های سرمایه گذاری بلای جان بورس
علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل افزایش ریسک‌های سرمایه گذاری بازار نه بالا و نه پایین می‌رود اما هم از دید بنیادی و هم تکنیکالی انتظار رشد بازار را داریم.

علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: امروز بازار با پنج هزار واحد منفی کار خود را به پایان رساند و شاخص به عدد دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحد رسید. نمادهای مثبت تاثیرگذار در شاخص، فملی و فولاد بودند و شپنا، وبملت، پارس، شتران و کچاد تاثیر منفی در بازار داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ریسک‌های سرمایه‌گذاری به دلیل عدم ثبات تصمیم‌گیری سیاست‌گذار به شدت افزایش یافته است، ترس شدیدی در بازار سرمایه دیده می‌شود که باعث می‌شود علی‌رغم اینکه بازار سرمایه ما از سایر بازارهای موازی به شدت عقب مانده، سهام خریدار نداشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گروه‌های مثبت امروز، خاطرنشان کرد: گروه قند و شکر بابا توجه به افزایش جهانی قیمت شکر  مثبت‌های خوبی را به خود دید.


بیشتر بخوانید: نماد تازه وارد فرابورسی مجمع برگزار می کند


وی ادامه داد: گروه دیگری که می‌توان از آن انتظار رشد داشت، پالایشی‌ها هستند چرا که هم قیمت جهانی نفت افزایش پیدا کرده و هم اینکه حجم فروش روزانه نفت ایران از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است که هم از نظر حجمی و هم قیمت انتظار رشد از محصولات پالایشی را داریم.

هم از دید بنیادی و هم تکنیکالی انتظار رشد بازار را داریم

عباسیان با اشاره به وضعیت تکنیکالی شاخص کل، توضیح داد: در شاخص ترس خریداران و عدم خرید سهامداران نه اجازه بالا رفتن و نه اجازه پایین آمدن را به شاخص می‌دهد. به همین دلیل اصلاح زمانی را خواهیم داشت که بعد از این اصلاح زمانی اگر ثبات تصمیم‌گیری توسط سیاست گذار وجود داشته باشد احتمال رشد بسیار بیشتر بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: از دید تکنیکالی شاخص در دو دره اخیری که داشته واگرایی‌هایی در «مک دی» و «آر اس آی» داشته و خط روند نزولی خود را رو به بالا شکسته است که نوید روند صعودی می‌دهد. پس، هم از دید بنیادی و هم تکنیکالی انتظار رشد را داریم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: توافقات اخیر با آمریکا حجم فروش اکثر شرکت‌ها را بالا برده است. نه تنها بورس بلکه اقتصاد ما می‌تواند رشد خوبی را به خود ببیند اما متاسفانه ریسک های سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده و باعث شده که نتوانیم شاهد این رشد باشیم.

مصاحبه از بهرام توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان