شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر : 44464
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای منفی های احتمالی بازار فردا فرصت خرید است/ عدم خروج نقدینگی از بازار سرمایه بسته هستند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

منفی های احتمالی بازار فردا فرصت خرید است/ عدم خروج نقدینگی از بازار سرمایه

منفی های احتمالی بازار فردا فرصت خرید است/ عدم خروج نقدینگی از بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رشدی که داشتیم، احتمالاً فردا (یکشنبه) عرضه‌هایی در بازار خواهیم داشت، اما پیش‌بینی می‌شود این عرضه‌ها به شکلی نباشد که روند بازار را منفی کند و حتی در برخی نمادها فرصت خرید نیز به‌حساب بیاید.

پیمان حدادی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره روند بازار سرمایه اظهار داشت: بازار در ادامه روند مثبتی که از اواسط هفته گذشته آغاز شد، امروز هم مثبت بود، اما مثبتی امروز کاملاً هیجانی بوده و رشد بیش از 40 هزار واحدی بورس  و عدم وجود عرضه در برخی نمادها حتی به اندازه حجم مبنا، نشان‌دهنده همین موضوع است.

وی افزود: سهم‌های مثبت امروز، صف‌های فروش شنبه و یکشنبه هفته گذشته بودند. با افزایش قیمت این سهام، نه‌تنها از صف‌های خرید کم نمی‌شود بلکه میزان آن‌ها افزایش هم می‌یابد. این در حالی است که از لحاظ بنیادی تفاوتی در وضعیت سهام این شرکت‌ها اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر، صرفاً چند خبر باعث مثبتی این روزهای بازار شده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در چند روز اخیر که شاهد رشد قیمت‌ها در بازار سهام بودیم، حقوقی‌ها نقش کم رنگی داشتند و محدودیت‌هایی که برای برخی از بازارگردان ها و حقوقی‌ها اعمال‌شده، نکته‌ای است که می‌تواند آن‌ها را در صورت برداشتن این محدودیت‌ها در قسمت فروشندگان قرار بدهد.

حدادی با اشاره به بازگشایی دو نماد بزرگ و شاخص ساز بازار گفت: بازگشایی شستا و فارس، رشد شاخص کل را تقویت کرد اما نوع و محدوده بازگشایی آن‌ها به شکلی بود که احتمال منفی بودنشان در معاملات فردا را تقویت کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که داشتیم، احتمالاً فردا (یکشنبه) عرضه‌هایی در بازار خواهیم داشت، اما پیش‌بینی می‌شود این عرضه‌ها به شکلی نباشد که روند بازار را منفی کند و حتی در برخی نمادها فرصت خرید نیز به‌حساب بیاید.

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز همچنین ارزش معاملات به نزدیکی‌های 6 هزار میلیارد تومان رسید که عدد بسیار خوبی است. زمانی که رشد قیمت با رشد ارزش معاملات همراه باشد، می‌تواند به پایداری روند صعودی کمک کند.

پیمان حدادی ادامه داد: رشد امروز بازار باعث شد که فعالان بیشتر ریسک کنند و این ریسک به خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت منجر شد. این نشان می‌دهد که در کنار وضعیت بنیادی خوب بازار، فعالان بازار هم به سمت ریسک‌پذیری و خرید سهام سوق پیدا می‌کنند. این موضوع می‌تواند حداقل درروند میان‌مدت بازار نکته خوبی باشد. صف‌های خرید امروز هم نشان داد که پول در بازار سهام وجود دارد و خارج نشده است. اگر اعتماد به بازار برگردد، شاهد تقاضای بسیار زیادی در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بورس قمارخانه نیست
بیشتر بخوانید: وضعیت بورس به برجام گره خورده است
بیشتر بخوانید: مدیرعامل بانک صادرات: سهامداران نگران نباشند
بیشتر بخوانید: معاملات بی‌حد و اندازه بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان