شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 45407
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معاملات بی‌حد و اندازه بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار بسته هستند

یادداشت/

معاملات بی‌حد و اندازه بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار

معاملات بی‌حد و اندازه بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار

شاید شاخه به شاخه کردن و افزایش معاملات بدون حساب و کتاب، بزرگترین تله برای یک سهامدار باشد و چند دقیقه فکر و بررسی، بهتر از ساعتها و روزها افسوس باشد.

شهر بورس – رباب وفایی ، کارشناس بازار سرمایه: پس از تمام فراز و نشیب‌های اخیر، گروه خودرویی مورد توجه قرار گرفت و با افزایش قابل توجه تقاضا و روند صعودی آن، عموم بازار شاهد تحرکات مثبتی بود و روحی تازه بر پیکر بی‌جان آن دمیده شد.

اما آنچه در این مرحله حائز اهمیت بوده، کف سازی سهام در این محدوده‌هاست که باعث می‌شود ریسک کاهش بیش‌ازپیش ارزش سهم‌ها از بین برود. در این شرایط و با پا پس کشیدن فروشنده، می‌توان به مرور روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

طبیعی است که وقتی بخشی از بازار در مرکز توجه قرار می‌گیرید، برخی‌ها به دنبال نوسان گیری و به دست آوردن سود کوتاه‌مدت باشند یا به اصطلاح تا تنور داغ است، نان را بچسبانند!

بیشتر بخوانید:
سهامداران بلندمدتی درگیر نوسانات نشوند

در صورت سود ده بودن و به پشتوانه بنیادی سهام صنعتی که نگاه‌ها را به خود جلب کرده، راحت‌تر می‌توان نسبت به ورود به نمادهای مختلف اقدام کرد، اما در غیر این صورت همه‌چیز بستگی به ریسک‌پذیری سهامدار دارد. تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد پای تابلو معاملات تصمیم‌گیری و نتیجه می‌تواند بسیار متفاوت از دیدگاه شما باشد.

شایعات همیشه بخشی از بورس بوده و خواهد بود و یک واقعیت غیرقابل‌انکاری است که نمی‌شود بی‌تفاوت از کنارش گذشت. چیزی که اهمیت دارد، نوع نگاه فرد و پیگیری صحت‌وسقم خبر مطرح شده است. در روزهای پیش رو اماواگرهای زیادی مطرح خواهد شد که خود می‌تواند منشأ نوسانات قیمتی باشد.

بیشتر بخوانید:
شاخص کل تا پایان سال به نزدیکی دو میلیون واحد می‌رسد

اگر از شکل‌گیری روند صعودی در سهمی اطمینان پیدا کردید یا حداقل سنگینی ترازو برای‌تان به آن سمت بود، عجله‌ای برای فروش نداشته باشید. در صورتی هم که برای نوسان گیری وارد سهمی شدید، برای خود محدوده سود و ضرر مشخص کنید و زمان بیشتری برای پیگیری روند معاملات آن بگذارید.

شاید شاخه به شاخه کردن و افزایش معاملات بدون بی حد و اندازه، بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار باشد و چند دقیقه فکر و بررسی، بهتر از ساعت‌ها و روزها افسوس باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان