شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰:۴۰
کد خبر : 68682

پیش بینی قیمت دلار 27 دی 1401

پیش بینی قیمت دلار 27 دی 1401
امروز قیمت دلار تهران به کانال ۴۱ هزار تومانی نزدیک شد و فضای بازار ارز زمستانی بود. بر این اساس، قیمت دلار 27 دی 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، ۳ روز از آخرین هفته دی ماه گذشته و بازار معاملات تهران نوسانات محدودی را پشت‌ سر گذاشته است. امروز قیمت دلار تهران افزایش محدود ۸۰ تومانی داشت و در پله ۹ کانال ۴۰ هزار تومانی معامله شد. در معاملات فردایی تهران، این اسکناس آمریکایی با نرخ ۴۱ هزار تومان در حال معامله است. بر این اساس، قیمت دلار 27 دی 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

امروز فضای بازار ارز زمستانی بود و معامله‌گران تمایل چندانی به داد و ستد نداشتند. به نظر می‌رسد محدودشدن قیمت دلار در پله ۷ و ۸ کانال ۴۰ هزار تومانی رغبت فعالان بازار را نسبت به معامله گرفته و معامله‌گران در انتظار پایان عرضه ربع سکه‌های بانک مرکزی، و از سوی دیگر پایان سرما هستند.

چراغ معاملات فردایی هرات خاموش شد

معاملات فردایی دلار هرات متوقف شد و ظاهرا در کانال‌های تلگرامی نیز، خبری از معاملات فردایی هرات نیست. این در حالی است که به اعتقاد بازیگران ارزی آنچه که از نظر فیزیکی متوقف نشود و فقط در لفظ به آن پرداخته شود نمی‌تواند در روند سایر بازارها موثر باشد.

اما به نظر می‌رسد، برخوردهای انتظامی ماه‌های گذشته در بازار معاملات آزاد تهران و اقدام دولت اسلامی افغانستان (طالبان) معامله‌گران کف بازار را در موقعیت احتیاطی قرار داده است.

پیش بینی قیمت دلار 27 دی 1401

قیمت دلار متشکل از روز یکشنبه افزایش داشت و با قیمت ۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد؛ این در حالی است که این روند، امروز کاهش داشت. برخی بازیگران ارزی معتقدند بازارساز در تلاش است تا قیمت ارز آزاد و معاملات رسمی را نزدیک کند.

امروز قیمت دلار تهران با نرخ ۴۰ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد و دلار سلیمانیه نیز با همین قیمت، امروز را به پایان رساند. از معاملات فردایی هرات خبری نبود و در آخرین معامله نقدی این ارز با نرخ ۴۰ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد. درهم امارات نیز افزایش محدودی داشت و به قیمت ۱۱ هزار و ۳۶۰ تومان معامله شد.


بیشتربخوانید: قیمت دلار در بودجه 1402 مشخص شد


کوچ دلاری از کانالی به کانال دیگر

در همین راستا امیر صادقی فعال بازار ارز در خصوص تاثیر لغو معاملات فردایی دلار هرات بر قیمت دلار تهران گفت: شاید این اقدام تاثیر محدودی بر قیمت دلار تهران بگذارد، اما باید توجه داشت که دلار هرات به اسم هرات است اما مکان مشخصی نیست و ممکن است در هر جایی از دنیا توسط افراد معامله شود. تمام این معاملات در فضای مجازی در حال انجام است و افراد از کانالی به کانال دیگر کوچ می‌کنند و این به معنای تغییر مکان فیزیکی نیست.

او با تاکید بر اینکه این اقدامات موقتی است و این گروه‌های مجازی چندان قابل کنترل نیستند، توضیح داد: تا کنون چندین‌ بار برای از بین بردن این گروه‌ها و سرگروه‌هایشان در داخل کشور تلاش شده است. اما این افراد راه دیگری را می‌روند و نمی‌توان این مسیر را متوقف کرد.

صادقی گفت: در حال‌ حاضر معاملات فردایی و سکه آب‌شده داریم. در مقطعی این‌ اقدامات قدغن می‌شود اما خود بورس می‌گوید؛ معاملات آتی سکه، دوباره راه‌اندازی شد و سکه آتی یعنی همان فردایی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان