شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر : 49317

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

پیش بینی ادامه رشد شاخص بورس تا یک میلیون و 345 هزار واحد

پیش بینی ادامه رشد شاخص بورس تا یک میلیون و 345 هزار واحد
رباب شربیانی، کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که رشد شاخص کل بورس تهران تا سطح یک میلیون و 345 هزار واحد ادامه داشته باشد.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته جاری روند صعودی داشته و شاخص کل نیز امروز موفق شد کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را پس بگیرد.

خوش‌بینی ایجاد شده در بین معامله گران که گفته می‌شود به دلیل اخبار مثبت برجامی است، گروه‌های ریالی بانکی و خودرویی را با افزایش تقاضا مواجه کرده. همچنین گروه پالایشی نیز در واکنش به افزایش قابل قیمت نفت، در نزدیکی‌های صف خرید معامله می‌شوند.


بیشتر بخوانید: استقلال و پرسپولیس بخریم یا نه؟


افزایش قیمت کامودیتی نیز به افزایش تقاضا در گروه‌های کامودیتی محور از جمله فلزات اساسی شده است.

پذیره نویسی سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز امروز در بازار پایه نارنجی فرابوس انجام خواهد گرفت. دوره سفارش‌گيري از ساعت 09:30 لغايت ساعت 11:30 اعلام شده است.

تا ساعت 10:30 ارزش معاملات بازار به بیش از دو هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است و بیش از 50 درصد نمادهای بازار معاملات خود را در محدوده‌های مثبت دنبال می‌کنند.

پیش بینی ادامه رشد شاخص بورس

رباب شربیانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: رکودی که در بازار سرمایه به دلیل ابهام در زمینه فاکتورهای کلان اقتصادی مانند نحوه تخصیص بودجه و مذاکرات برجام حاکم بود، در حال برطرف شدن است.

وی افزود: در حال حاضر چشم‌انداز مثبت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای از یک طرف و رشد نرخ‌های جهانی کامودیتی ها از طرف دیگر، موجب تقویت فاکتورهای بنیادی شرکت‌ها در بازار سرمایه و ایجاد خوش‌بینی در بازار شده است.

 

انواع بورس -

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هرچند در روزهای پایانی سال با توجه به تسویه اعتبارات و تعطیلات آخر سال، معمولاً روند عرضه‌ها افزایش می‌یابد، اما انتظار می‌رود طی روزهای آینده در بازار شاهد نوسانات مثبت باشیم.

شربیانی در مورد روند صعودی سهام شاخص ساز، عنوان کرد: اغلب سهام شاخص ساز بعد از اصلاح قیمتی که داشتند در محدوده‌های حمایتی قرار گرفته‌ و مستعد رشد هستند. همچنین گروه بانکی و خودرویی نیز با توجه به چشم‌انداز تحقق برجام مورد توجه قرار گرفته‌اند که همه این عوامل می‌توانند موجبات رشد شاخص را فراهم آورند.


بیشتر بخوانید: چیدمان سبد پس از توافق چگونه باشد؟


وی ادامه داد: از طرف دیگر در صورت اعلام توافق برجام امکان شوک کوتاه‌مدت قیمتی برای دلار وجود دارد. از این رو در مقطع فعلی انتظار رشد شارپی از بازار نمی‌رود. هرچند رشد شاخص کل تا محدوده یک میلیون و 345 هزار واحد دور از انتظار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی ادامه رشد شاخص بورس ، گفت: بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری در شرایط مناسب تری قرار خواهد داشت. با تحقق برجام و رفع تحریم‌ها، ریسک‌های سیستماتیک که کل صنایع را تحت تأثیر قرار می‌دهند به طور مؤثری کاهش می‌یابند.

شربیانی یادآور شد: این امر موجب رشد سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها خواهد شد و به تبع آن انتظار رشد سودآوری برای شرکت‌ها وجود دارد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان