شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر : 49289

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

روی خوش بورس به اهالی بازار/ چیدمان سبد پس از توافق چگونه باشد؟

روی خوش بورس به اهالی بازار/ چیدمان سبد پس از توافق چگونه باشد؟
حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه بر اهمیت چیدمان سبد دارایی پس از توافق احتمالی تأکید کرد و گفت: این روزها بورس روی خوش خود را به اهالی بازار نشان می‌دهد.

حسین مرید سادات در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه و چیدمان سبد پس از توافق، اظهار داشت: بالاخره بعد از مدت‌ها امروز توانستیم شاهد بازار یک دست سبز پوش باشیم. گل سرسبد معاملات امروز، گروه خودرویی و بانکی بودند که به صف خرید نشستند.

وی با اشاره به تأثیر مذاکرات برجام بر روی بورس، افزود: مذاکرات برجام به یک‌باره روی خوش خود را به بورس تهران نشان داد. اخباری که پیرامون مذاکرات برجام وجود دارد، گویای این موضوع است که ان‌شاءالله به زودی می‌توانیم شاهد امضای توافق برجام باشیم. برجام نیز می‌تواند به مثبت شدن بازار کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه، گفت: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش معاملات به حوالی پنج هزار و 300 میلیارد تومان رسید که به نوعی ورود پول به بازار نیز تلقی می‌شود. نکته حائز اهمیت معاملات این روزهای بورس، خروج سنگین پول از صندوق‌های درآمد ثابت به ارزش ۳۲۵ میلیارد بود که شاید در هفته‌های گذشته چنین اعداد و ارقامی را نداشتیم.

مرید سادات ادامه داد: ورود سنگین پول به گروه خودرویی و بانکی نشان می‌دهد که سهامداران می‌توانند چیدمان سبد سرمایه‌گذاری بر اساس اخبار پیرامون بازار سرمایه را مدنظر خود قرار بدهند.


بیشتر بخوانید: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد/ اختصاص بودجه ۶۶ هزار میلیاردی برای کالاهای اساسی


وی به تشریح اتفاقات امروز بازار سرمایه پرداخته و عنوان کرد: در بازاری که در هفته‌های گذشته ما بالاتر از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار خریدار نداشتیم، امروز به یک‌باره تقابل بین ۱۹۸/۱۱۲ فروشنده در برابر ۱۵۷/۶۸۱ خریدار بود که این موضوع گویای این است که به یک‌باره خریداران برای خرید و چیدمان سبد سرمایه‌گذاریشان وارد بازار شدند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ۷۱۱ نماد معاملاتی در بازار امروز معامله شد که در نهایت ۵۴ درصد از این نمادها با صف خرید، در بازه‌ی معاملاتی صفر تا مثبت پنج بودند. این اتفاق، می‌تواند سهامداران را به فردای بهتر از امروز در بازار سرمایه امیدوار کند.

چیدمان سبد پس از توافق

مرید سادات در مورد افزایش نرخ کامودیتی‌ها، گفت: سهامداران باید به اخبار پیرامون بازار از جمله برجام و قیمت کامودیتی ها که به واسطه جنگ میان روسیه و اوکراین با جهش قابل توجهی مواجه شده است، توجه کنند تا بتوانند به سبد سرمایه‌گذاری کارا و پویا برای خود بچینند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 11 =

curso cripto blinders یکشنبه , 2 بهمن 1401 - 8:41

I really enjoyed your article. Congrats on the content.

curso criptoblinders یکشنبه , 2 بهمن 1401 - 9:11

You have a great site and content, I’m glad you liked it here.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان