شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر : 44630
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش بینی آینده مثبت برای گروه خودرویی و دارویی بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

پیش بینی آینده مثبت برای گروه خودرویی و دارویی

پیش بینی آینده مثبت برای گروه خودرویی و دارویی

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه گروه‌های خودرویی و دارویی را مستعد رشد دانسته و گفت: پتانسیل رشد در گروه‌های خودرویی و دارویی وجود دارد.

نیما میرزایی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه، اظهار داشت: برآیند اتفاقاتی که می‌تواند بر روی بازار تأثیرگذار باشد، نشان‌دهنده یک روند خنثی است و به نظر می‌رسد بازار فعلاً به سمت خاصی حرکت نکند و نوسانی باشد.

وی افزود: نرخ تورم و قیمت ارز از یک طرف و افزایش نرخ بهره بین بانکی و فروش اوراق دولتی از طرف دیگر، باعث شده که بازار سمت‌وسوی خاصی به خود نگیرد و با توجه به اخبار، دچار نوسانات مختلف شود. به همین دلیل انتظار ریزش یا رویش خاص و شارپ از بازار وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:
منفی های احتمالی بازار فردا فرصت خرید است/ عدم خروج نقدینگی از بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «روند نوسانی بورس تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟»، گفت: فعلاً در کوتاه مدت چشم‌اندازی مشخصی وجود ندارد و هر چه بگوییم، بیشتر آرزو و خوش‌بینی سهامداران است. تا زمانی که تکلیف مذاکرات برجام مشخص نشود و کسری بودجه دولت نیز سروسامان نگیرد، نوسان در بازار سرمایه ادامه‌دار خواهد بود.

نیما میرزایی ادامه داد: فعلاً بازار نوسانی است، اما بعضی از گروه‌ها در حال ایجاد روند جدید هستند. نظر من بر روی گروه خودرویی مثبت است که در جریان معاملات امروز هم بسیاری از سهم‌های این گروه به محدوده‌های منفی هم رسیدند و برای سهامداران کوتاه‌مدتی نگرانی‌هایی به وجود آوردند. با این حال، پتانسیل رشد و اخباری که پیرامون گروه خودرویی وجود دارد، می‌تواند روند صعودی این گروه را ادامه‌دار کند.

وی به تشریح سایر گروه‌های مستعد رشد در بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: با توجه به تصمیمات اجرایی برای حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی، گروه دارویی می‌تواند اتفاقات مثبتی را رقم بزند. همچنین منفی‌های گروه شیمیایی و اوره سازها هم می‌تواند فرصتی برای افزایش حجم آنها در سبد دارایی به‌حساب بیاید.

بیشتر بخوانید:
آغاز سبز بورس با پیشتازی بانکی‌ها و خودرویی‌ها/ صف خرید سنگین برای خبهمن
بیشتر بخوانید: پیش بینی ادامه وضعیت کنونی بورس تا اواسط دی ماه
بیشتر بخوانید:بورس در زمستان سبز می شود؟

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان