شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر : 46025
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بورس در زمستان سبز می شود؟ بسته هستند

بورس در زمستان سبز می شود؟

بورس در زمستان سبز می شود؟
نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه به تشریح روند بورس پرداخت و به یک سوال مهم هم جواب داد؛ آیا منتظر زمستان سبز بورس باشیم؟

نیما میرزایی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه در سه ماهه پایانی سال، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه وضعیت بنیادی سهم‌ها و گروه‌های مختلف وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده و قیمت‌ها ریزش داشتند، اما روند کلی بازار همچنان نوسانی است. مهم‌ترین دلیل این وضعیت هم ابهامات پیش روی بازار سرمایه است.

وی به بیان ابهامات پیش روی بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: با توجه به انجام مذاکرات برجام، چشم‌انداز مشخصی پیش‌روی قیمت دلار نیست و رشد و نزول آن به نتیجه مذاکرات بستگی دارد. موضوع بودجه نیز دیگر ابهام پیش‌روی بازار سرمایه است که در دقایق پایانی بازار امروز، اخبار خوبی از آن مخابره شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تقدیم لایحه بودجه 1401 به مجلس، می‌تواند بخشی از نگرانی‌ها را کمتر کند. این موارد بر روی بازار تأثیر گذاشته و خریداران را با تردید روبه‌رو کرده است. با این حال، وضعیت باز چندان بد نیست و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بورس در زمستان امسال وضعیت بهتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: بی‌اعتمادی «بورس» را به کما می‌برد/ بازار فعلی قابل تحلیل نیست


میرزایی با اشاره به وضعیت گروه خودرویی، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در ایران تا حد زیادی دولتی بوده و تصمیمات دولت بر روی رشد گروه‌های مختلف بازار تأثیرگذار است. این به معنای نفی اهمیت تکنیکال نیست، اما می‌توان از اظهارنظرها این برداشت را کرد که حمایت‌ها از گروه خودرویی و سهام ریالی، حمایت‌های قوی‌تری است.

دلیل صف فروش خودرو و خساپا در بورس

وی یادآور شد: گروه خودرویی، بانکی و شیمیایی ریزش‌های سنگینی داشتند و پیش‌بینی می‌شود که تلاش‌هایی در راستای ترمیم جاماندگی این گروه‌ها انجام شود. اگر این موضوع را مبنا قرار دهیم، می‌توان گفت که زمستان امسال اتفاقات مثبتی در انتظار این گروه‌ها خواهد بود. گروه‌های دلاری نیز می‌توانند به‌عنوان بخش کم ریسک سبد دارایی مورد توجه قرار بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «چرا با وجودِ افزایش نرخ محصولات خودرویی، نمادهای خودرو و خساپا وضعیت مطلوبی در بورس ندارند؟»، گفت: بازار هوشمندانه جلو می‌رود و به وعده‌ها توجهی ندارد. بر اساس وعده‌ها، قرار بود خودرو در بورس کالا عرضه شود، اما در شرایطی که تورم به 40 درصد رسیده، افزایش 18 درصدی قیمت خودرو درد اساسی از خودروسازها دوا نمی‌کند.

میرزایی تصریح کرد: واکنش بازار به این اتفاق کاملاً طبیعی بود و اگر مسئولان به دنبال حل مشکل صنعت خودرو هستند، باید نرخ خودرو را به نرخ بازار نزدیک کنند. البته نگاه روزانه به بورس چندان صحیح نیست و گروه خودرویی می‌تواند در روزهای آینده اتفاقات مثبتی در پی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: «بورس را دریابید»؛ سهامداران دست به دامن رئیسی شدند


نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان