شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر : 67420

پیشنهاد افزایش یارانه نقدی در لایحه بودجه 1402

پیشنهاد افزایش یارانه نقدی در لایحه بودجه 1402
دولت بودجه یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را ۳هزار میلیارد تومان افزایش داده است و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این موضوع را تأیید کرده است اما در نهایت اعداد مطرح‌شده در مجلس نهایی خواهد شد و باید دید که این بخش دچار تغییر خواهد شد یا خیر.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، 5 دی ماه بود که لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد اما لایحه بودجه همچنان اعلام وصول نشده است و شنیده‌ها نشان می‌دهد که علت این موضوع عدم ارائه برنامه هفتم توسعه است، به‌نظر می‌رسد که لایحه بودجه زمانی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول می‌شود که برنامه هفتم نیز آماده شده باشد. در این راستا، دولت بودجه یارانه نقدی را در لایحه بودجه 1402 افزایش داد.

البته این موضوع مربوط به توافق بین سران سه قوه است و ممکن است با صحبت‌هایی که مطرح می‌شود بودجه در زمانی سریعتر وصول شود.

در این بین اما اخباری از لایحه بودجه سال 1402 دولت منتشر شده است، به‌طور مثال خبری منتشر شد که براساس آن منابع یارانه نقدی در بودجه سال آینده به 360 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان میان یارانه‌بگیران توزیع خواهد شد.


بیشتربخوانید: بودجه یارانه نقدی افزایش یافت


بدین ترتیب رقم پرداخت ماهیانه یارانه نقدی حدود 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد بیش از 10درصدی کل منابع مربوط به پرداخت یارانه نقدی است و این در حالی است که در سال 1401 میزان پرداخت ماهیانه یارانه نقدی (اعم از 300 و 400 هزار تومانی) حدود 27 هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود 325 هزار میلیارد تومان بوده است.

ولی اسماعیلی نائب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز اخیراً در این خصوص گفته است که براساس پیش‌بینی دولت 10 درصد بر میزان یارانه‌ها به‌نسبت سال جاری اضافه شده است، البته این اعداد و ارقام پیشنهادات دولت است و بودجه باید در مجلس نهایی شود.

بر این اساس اخباری که تا پیش از این در خصوص لایحه بودجه سال آینده مطرح شده بود تأیید شد.

گفتنی است، براساس رویه هرساله لایحه بودجه پس از اعلام وصول هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی توسط رئیس جمهور و در جلسه علنی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شد و بلافاصله پس از این اتفاق نیز لایحه بودجه و جزئیات آن در اختیار عموم مردم قرار می‌گرفت.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان