شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر : 66418

بودجه یارانه نقدی افزایش یافت

بودجه یارانه نقدی افزایش یافت
علی رغم عدم افزایش یارانه افراد در سال 1402، میزان بودجه یارانه نقدی در سال آینده به 360 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش شهر بورس، در حالی که اعلام می‌شود میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش نخواهد داشت اما منابع یارانه در بودجه 1402 افزایش یافته است.

میزان یارانه هر فرد از ابتدای اجرای طرح یارانه 45 هزار و 500 تومان است و در ده سال گذشته افزایشی نداشته است موضوعی که با انتقاد برخی کارشناسان مواجه بوده و آنها معتقدند میزان یارانه با توجه به تورم در یک دهه گذشته بایستی افزایش می‌یافت.

بر اساس گزارش تسنیم، منابع یارانه در بودجه سال آینده به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان میان یارانه بگیران توزیع خواهد شد.این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان پرداخت ماهیانه یارانه (اعم از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود ۳۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.


بیشتر بخوانید: یارانه نقدی حذف نمی شود/ کالا برگ اختیاری است


بر این اساس رقم پرداخت ماهیانه یارانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد بیش از ۱۰ درصدی کل منابع مربوط به پرداخت یارانه است. در سال ۱۴۰۱ یارانه در قالب جدول ذیل تبصره ۱۴ گنجانده شده بود که در لایحه سال بعد عملا این جدول حذف شده و در سر فصلهای مربوط به درآمدهای نفت و فرآوردها نفت و گاز گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که دولت در حال برنامه ریزی برای ارائه کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی است تا خانوارهایی که تمایل دارند به جای دریافت یارانه به صورت نقدی، کالاهای اساسی را از محل این اعتبار خریداری کنند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

محمد فشارکی یکشنبه , 11 دی 1401 - 0:32

خدا لعنت کنه اینا رو اخه با ۴۰۰ تومن فقط یه قوطی روغن میشه ولی قبلا با ۴۵ تومن یارانه یه کیسه برنج و روغن و چای و کمی گوشت و مرغ و یه پراید میشد خرید الان با این پول فقط میشه یه نوشابه خورد و بادگلو زد .

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان