صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر : 58719

پیش‌بینی‌ پذیرتر شدن اقتصاد بهبود شرایط کلی بازار را به دنبال دارد

پیش‌بینی‌ پذیرتر شدن اقتصاد بهبود شرایط کلی بازار را به دنبال دارد
کارشناس بازار سرمایه گفت: ثبات در سیاست‌گذاری و پیش‌بینی‌پذیرتر شدن اقتصاد، می‌تواند مهم‌ترین اتفاقی باشد که اگر در بودجه رخ دهد تا شاهد بهبود شرایط کلی بازار باشیم.

به گزارش شهر بورس، رامین خدابنده، عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین‌نگر آسیا به بررسی عوامل تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه و راه‌های حمایت درست از بازار پرداخت و به بورسان گفت: یک استراتژی کوتاه مدت با یکسری حمایت‌ها شاید یک مُسکن مقطعی بوده و آرامش نسبی ایجاد کند اما هیچ زمان بنیادی و اساسی نبوده و نمی‌تواند به عنوان یک راهکار اصلی مورد استفاده قرار گیرد.

براساس گزارش سنا، این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه باید منطقی حرکت کند، عنوان کرد: بورس کشور باید بر مبنای یک استراتژی فکر شده و اساسی حرکت کند و حتی خود را ترمیم کند.

خدابنده در ادامه با تاکید به اینکه ابهامات اساسی باید از بازار سرمایه برطرف شود، گفت: تا زمانی که موضوع نرخ خوراک، قیمت‌گذاری دستوری و برخی موارد دیگر تعیین تکلیف نشود، بازار سرمایه با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: در جلسه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با مدیران هلدینگ های اقتصادی چه گذشت؟


عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا تصریح کرد: تا زمانی که استراتژی‌ها کوتاه مدت باشد ریسک‌ها هم تغییر نخواهد کرد. بنابراین، باید به استراتژی‌های بلندمدت دست یافته و ابزارهای مربوط به آنها را فراهم کنیم.

به عقیده وی ثبات در سیاست‌گذاری و پیش‌بینی‌ پذیرتر شدن اقتصاد می‌تواند مهم‌ترین اتفاقی باشد که اگر در بودجه رخ دهد تا شاهد بهبود شرایط کلی بازار باشیم.

وی افزود: علی‌رغم جذابیت بازار سهام در سطوح فعلی، بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می‌برد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان