شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر : 51362

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

پیام الیاس کردی: محرک اصلی بورس انتظارات تورمی است

پیام الیاس کردی: محرک اصلی بورس انتظارات تورمی است
پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه انتظارات تورمی را محرک اصلی بورس دانست و گفت: ورود پول به بازار در حالی اتفاق افتاده که تغییر چندان ویژه‌ای در بحث فاندامنتال بازار ایجاد نشده است.

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس از روزهای پایانی سال 1400 شاهد ورود پول بود. در آن مقطع، ورود پول به گروه خودرویی اتفاق افتاد و ارزش معاملات افزایش یافت.

وی افزود: هنوز هم معتقدم پولی که در آن مقطع وارد بازار شد، جنس متفاوتی داشت و پولِ بازار ما نبود. این اتفاق در حالی رخ داد که تغییر چندان ویژه‌ای در بحث فاندامنتال بازار ایجاد نشده بود.


بیشتر بخوانید: انتظار شاخص دو میلیونی را نداشته باشید


این کارشناس بازار سرمایه، انتظارات تورمی را محرک اصلی بورس دانسته و یادآور شد: قیمت دلار در چند وقت اخیر تقریباً ثابت بوده و افزایش بسیار کمی داشته، اما محرک اصلی بورس، انتظارات تورمی است. پولی که به عقیده من از خارجِ بازار وارد بورس شده به همراه سرمایه‌های سهامداران، تصمیمات دولت و تورم احتمالی آینده را رصد می‌کنند.

پیام الیاس کردی

پیام الیاس کردی ادامه داد: قیمت دلار، شرایط سیاسی و فاندامنتالی بازار نسبت به سال گذشته تفاوت آنچنانی نداشت. مسئله‌ای که تغییر یافته، انتظارات تورمی و پیش‌بینی مردم از تورم است.

وی در پاسخ به این سؤال که «روند بورس در هفته‌های آینده به چه شکلی خواهد بود؟»، گفت: تجربه نشان داده که بازار همیشه نمی‌تواند صعودی باشد.  از اواخر اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت 1401، بازار یک رالی صعودی را تجربه کرد و بورس فعلاً محرک قوی برای ادامه این روند صعودی ندارد.


بیشتر بخوانید:بورس امروز 10 اردیبهشت | استقبال بازار از نمادهای کوچک


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار تا حدی افت خود را جبران کرده، اما اگر فکر می‌کنیم قیمت دلار ثابت مانده و برجام اتفاق میفتد، می‌توان انتظار رشد از بازار را داشته باشیم، اما اگر این طور فکر نمی‌کنیم احتمالاً بازار اصلاحی را در پیش داشته باشد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 11 =

پراپ تریدینگ

کمان