شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۵
کد خبر : 83895

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس خبر داد:

پایان چالش آزمون های حرفه ای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ + فیلم

پایان چالش آزمون های حرفه ای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ + فیلم
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس از تلاش این شرکت برای پایان چالش آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شهر بورس، محمدهادی سلیمی‌زاده درباره آخرین وضعیت سامانه جمع سپاری، اظهار داشت: بحث آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای طی سالیان گذشته نیز یک چالش جدی برای اهالی بازار سرمایه بود.

وی با اشاره به اصلاحات انجام گرفته در رابطه آزمون‌های بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت قبلی، اصلاحاتی آغاز شد. ساماندهی فرایند ثبت‌نام انجام و مشکل صف‌ها و ثبت‌نام‌های «آخرِ شبی» که معمولاً مرسوم بود نیز با زحمات مدیریت‌های دوره قبل مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس ادامه داد: با سیاست و دستور جدیدی که سازمان بورس در راستای افزایش عدالت ابلاغ کرد، دستور طراحی سامانه جدید صادر و طرح ریزی آن با تلاش همکاران ما در شرکت اطلاع رسانی انجام شد.

سلیمی‌زاده درمورد ویژگی‌های «سامانه جمع سپاری»، گفت: در این سامانه از ظرفیت دانش پذیران و متقاضیان دوره‌های گذشته استفاده می‌شود تا به تنوع بخشی سوالات افزوده شود. در آغاز به کار آزمایشی با حضور جمع محدودی از کارشناسان، بازخورد بسیار خوبی از آن گرفتیم. در این راستا، فاز اول سامانه در نمایشگاه صنعت مالی رونمایی شد.


بیشتر بخوانید : بازگشت اعتماد به بازار سرمایه/ بورس سال های خوبی در پیش دارد


وی در پاسخ به این سوال که «آیا در طراحی سامانه جمع سپاری از سامانه دیگری الگوبرداری شده است؟»، عنوان کرد: الگوهای جمع سپاری در دنیا مشخص است. در بین مراکزی که گواهینامه‌های معتبر صادر کنند، من جایی ندیدم که چنین سامانه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس افزود: امیدواریم سایر مجموعه‌هایی که گواهینامه معتبر صادر می‌کنند، با شکستن فضای انحصار به سمت عدالت محوری پیش بروند و اخذ این گواهینامه‌ها برای متقاضیان تسهیل شود.

سلیمی زاده یادآور شد: دانش پذیران از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه، سوالات را مشاهده کنند. البته همه سوالات در این سامانه موجود نیست و به مرور، سوالات قبلی به مخزن جدید تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه «سوالات آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای از این پس توسط دانش پذیران طراحی می‌شود، تصریح کرد: سوالات طراحی شده توسط دانش پذیران پس از تایید توسط مراجع ذی‌صلاح، وارد آزمون می‌شود. با این سامانه، استرس‌های مرسوم، تعدد منابع و ابهام در سرفصل سوالات کاملاً رفع می‌شود.

پایان چالش آزمون های حرفه ای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت صحت سنجی سوالات، تصریح کرد: بخشی از صحت سنجی به افراد سپرده شده است. اساتید ما نیز به صورت دوره‌ای صحت سنجی سوالات را انجام می‌دهد. از این جهت خیال شرکت کنندگان می‌تواند راحت باشد که با سوالاتی کاملاً صحیح مواجه هستند.

سلیمی‌زاده تاکید کرد: این یک فرایند مستمر است و این مخزن روزبه‌روز پُر تر می‌شود. برنامه‌ریزی زمانی ما این است که در سال 1403 چالشی به نام آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه وجود نداشته باشد.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان