شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر : 57184

وضعیت تورم ماهانه در استان مرکزی رکورد زد

وضعیت تورم ماهانه در استان مرکزی رکورد زد
استان مرکزی با عدد ۳.۵ درصد، رکورددار تورم ماهانه در کشور شد.
به گزارش شهر بورس، بر اساس گزارش های مرکز آمار ، بیشترین تورم ماهانه ثبت شده برای استان مرکزی و کم ترین تورم با 0.6 درصد برای استان آذربایجان غربی است.
بر اساس گزارش اقتصادآنلاین، تورم نقطه به نقطه نیز برای خانوارهای کشور ٥٢,٢ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌‌های آذربایجان غربی، اردبیل و کرمان با ٦٠.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان  با ٤٥.٨ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٤١,٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٧.٨ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٦.٦ درصد است.

همچنین در مرداد ماه ١٤٠١، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان مرکزی  با ٣.٧ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های‌ آذربایجان غربی، بوشهر و زنجان با ١.٠ درصد است. این درحالی است که در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ مازندران با ٣.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین با ٠.٣ درصد می‌باشد. در این ماه استان زنجان با تورم ماهانه صفر درصد و استان آذربایجان غربی با تورم ماهانه ٠.٣- درصد مواجه بوده است.

تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ٥١,١ درصد است؛ بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٥٩.٧درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ٤٤.٩ درصد است. تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی نیز ٥٨,٤ درصد می‌باشد و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ کرمان با ٦٨.١ درصد و کمترین آن مربوط به استان یزد با ٤٩.٩ درصد است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٠,٩ درصد رسید؛ بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان مازندران با ٤٦.٦ درصد و  کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٥.٧ درصد است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی نیز به عدد ٤٤.٤ درصد رسید؛ بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٥٠.٧ درصد و کمترین آن مربوط به استان‌ همدان با ٣٦.٤درصد است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 13 =

پراپ تریدینگ

کمان