شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 57152

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

بازار سرمایه در بلاتکلیفی خبرهای برجامی

بازار سرمایه در بلاتکلیفی خبرهای برجامی
سعید ابراهیمی کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که بلاتکلیفی سیاسی ادامه یابد، انتظار می‌رود روند بلاتکلیفی بازار سرمایه نیز ادامه دار باشد.

سعید ابراهیمی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بزرگ حاضر به تحمل ریسک بازار نیستند و انتظار برای مشخص شدن تکلیف مذاکرات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این روند برای سهامداران حقیقی به گونه‌ای دیگر در جریان است و همچنان شاهد خروج پول از بازار هستیم. جریان نقدینگی همچنان به سمت کاهش در بازار حرکت می‌‎کند و تا زمانی که بلاتکلیفی سیاسی ادامه یابد، انتظار می رود این روند ادامه دار باشد.

سعید ابراهیمی بیان کرد: بازارهایی مثل بازار دلار، نسبت به بازار سرمایه اصولا واکنش سریع‌تری دارند و بررسی و رصد این بازار می‌تواند کمک شایانی به سرمایه گذاران در جهت پیش بینی آینده داشته باشد.


بیشتر بخوانید: این افراد مشمول دریافت سهام عدالت شدند


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اصلی‌ترین عامل در پیش بینی بازار سرمایه در روزهای پیش رو، اتفاقات برجامی و مخابره اخبار مربوط به آن باشد که می‌‎تواند تاثیر زیادی بر روند بازار ایفا کند.

به گفته وی؛ کاهش جریان خروج نقدینگی نشان از ارزندگی بالای بازار از نظر سرمایه گذاران و امید به تغییرات بنیادی در مولفه‌های اساسی بازار دارد. به نظر می‌رسد این هفته برخی گروه‌ها مانند گروه دارویی می‌تواند در جهت دهی بازار در این روزهای بلاتکلیفی سیاسی نقش پررنگی را بازی کند.

سعید ابراهیمی یادآور شد: با نگاهی خوش بینانه به روند مذاکرات می توان گفت که در صورت نتیجه دادن مذاکرات بازار‌هایی، مانند دلار و سکه افت قابل توجهی را تجربه خواهند کرد و بازار سرمایه می تواند روند رو به رشدی زا در پیش بگیرد، اما به نظر می رسد این بلاتکیفی می تواند چندین هفته دیگر بازارهارا تحت تاثیر خود قرار داده و ابهام را همچنان در بین سهامداران نگه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در صورت رفع ابهام، ارزندگی بازار و بسیاری از سهام‌ها کاملا مشهود است و انتظار رشدی مناسب برای فرداهای پس از برجام، انتظار به‌جا و درستی می تواند باشد.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان