صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر : 97207

وبانک و شستا برای مدیریت کارآمد سهام تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

وبانک و شستا برای مدیریت کارآمد سهام تفاهم نامه همکاری امضاء کردند
شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در راستای گسترش همکاری ها با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کرد.

به گزارش شهر بورس و به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، یادداشت تفاهم همکاری مشترک میان شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ایفای نقش موثر در سیاست های کلی کشور در حوزه های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، بهبود فضای کسب و کار و پیشرفت اقتصاد ملی، اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های راهبردی در مجموعه وبانک و شستا و شناسایی بسترهای هم افزایی، به امضا رسید.

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه توسعه ملی در جلسه امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مشارکت، همکاری و هم افزایی درون سازمانی و برون سازمانی را موجب پویایی و تکامل یک مجموعه دانست و امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک با شستا به عنوان یکی از بزرگترین و خوشنام ترین هلدینگ های چند رشته ای کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: این اقدام، نماد و جلوه ای برای سایر حوزه های کشور به شمار رفته و سمبل مشارکت های دو جانبه و چند جانبه است که می تواند موجب خلق ثروت و ارزش آفرینی برای همه ذینفعان و اقتصاد کشور شود.

مدیرعامل گروه توسعه ملی در رابطه با سه موضوع و اولویت های اصلی این تفاهم نامه گفت: موضوع واگذاری ها به عنوان یکی از تکالیف وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک ملی ایران برای گروه توسعه ملی دیده شده تا با خروج از بنگاه داری و اصلاح مسیر سرمایه گذاری های خود، حرکت به سمت سرمایه گذاری های پیشران در کشور را در دستور کار قرار دهد، این درحالی است که نحوه اداره شرکت های مشترک فی مابین و برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری های آتی، از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه است.


بیشتر بخوانید:افشای الف نوری چه بود؟


وی در ادامه پیشنهاد داد: موضوع اجرای طرح و اقدامات مشترک با هدف شناسایی آسیب ها، ارائه راهکارها و برخی از نسخه های اجرایی و  خواسته ها و مطالبات دو هلدینگ از حاکمیت، دولت و سایر قوا  در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

مدرس خیابانی افزود: اجرای این طرح می تواند موجب انعکاس مشکلات مشترک موجود همچون تامین مالی،تامین اجتماعی، صادرات و واردات محصولات و دیگر موانع پیش رو، نزد حاکمیت گردد و طرح آن از طریق دو هلدینگ بزرگ چندرشته ای کشور می تواند منجر به تلاش برای حل مسایل و حصول نتایج، موثر واقع شود.

مدیرعامل وبانک در ادامه به ضرورت پیگیری طرفین در جهت اجرای مفاد تفاهم نامه اشاره و خاطر نشان کرد: عوامل محیطی، کمبود منابع مالی و همراهی بدنه سه آفت معمول در اجرای تفاهم نامه ها است که یکی از راه حل های موجود، تشکیل دبیرخانه مستقل و برگزاری جلسات مستمر و منظم نمایندگان دو مجموعه جهت حصول نتایج است.

همچنین در این جلسه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز با اشاره به اعتبار گروه توسعه ملی و نقش اثرگذار آن در اقتصاد کشور، اهداف مشترک امضای تفاهم نامه فی مابین را افزایش همکاری در جهت توسعه سرمایه گذاری دانست و افزود: با توجه به اقتضائاتی که امروزه در مسیر اداره بنگاه ها و خط مشی های متناسب با شرایط و زمان حاکم بر سرمایه گذاری ها وجود دارد، ضرورت اصلاح پرتفوی در بنگاههای بزرگ جزو اولویت ها است.

وی در ادامه به فعالیت شستا در ۱۷ رشته صنعتی به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های چند رشته ای کشور اشاره کرد و افزود: این شرکت در بخش دارو، سیمان، صنایع لاستیک و سایر بخش های مهم کشور با شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی سهامداری مشترک دارد و مدیریت بخشی از آن با شستا و در بخشی نیز با گروه توسعه ملی است.

مدیرعامل شستا به برگزاری جلسات مشترکی که با رویکرد افزایش تعامل و همکاری و نگاه هوشمندانه و هدفمند به پرتفوی برگزار شد، اشاره کرد و امضای تفاهم نامه امروز را حاصل جمع بندی آن جلسات دانست.

بازیان ابراز امیدواری کرد تا در زمان مناسب و متناسب، دو طرف به اهداف مدنظر در حوزه معاملات و واگذاری برخی سهام و بعضی از بنگاهها دست یابند.

وی در ادامه، تمرکز بر تصمیم گیری ها را یکی از چالش های اداره بنگاه ها دانست و افزود: اگر در نوع سهامداری و سهامی که در مجموعه اداره یک بنگاه نقش آفرینی می کند، تناسب وجود داشته باشد، بنگاه ها در زمان تصمیم گیری به نحو مناسب عمل می کنند، در غیر این صورت بنگاه ها دچار عقب ماندگی در رشد و سرمایه گذاری شده و از جریان رشد و رقابت عقب می مانند.

مدیرعامل شستا در بخش دیگری از سخنان خود، به سهام مشترک و متنوع شستا با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و گروه های بزرگی همچون شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اشاره کرد و یکی از اولویت ها و راهبردهای تحولی شستا در راستای اجرای سیاست های دولت را، تعدیل و خروج از بنگاه داری عنوان کرد.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه مشترک با گروه توسعه ملی که با حمایت و استقبال خوب مدیرعامل گروه توسعه ملی نیز همراه بود، در همین راستا صورت گرفته است.

مدیرعامل شستا خاطر نشان کرد: برنامه اصلاح پرتفوی شستا در تمامی هلدینگ ها تهیه، تصویب و ابلاغ شده و در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه بتواند بستر مناسبی برای تعاملات فی مابین در بحث واگذاری ها و سرمایه گذاری های بیش از پیش در صنایع مشترک باشد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان