تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر : 86869

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه گروه توسعه ملی

وبانک بیش از دو برابر سرمایه خود سود تقسیم کرد

وبانک بیش از دو برابر سرمایه خود سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» با حضور بیش از ۷۷ درصدی سهامداران و با تقسیم سود 220 تومانی برگزار شد.

به گزارش شهر بورس و به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، جلسه مجمع عادی سالیانه گروه توسعه ملی با حضور بیش از 77 درصدی سهامداران برگزار شد و پس از تصویب صورت‌های مالی، با تقسیم سود 220 تومانی به ازای هر سهم به پایان رسید.

بر این اساس طبق صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1401 شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) این شرکت به سود قابل تقسیم 213 تومانی به ازای هر سهم رسید و با توجه سود انباشته، تقسیم سود بیش از 100 درصدی در مجمع با اکثریت رای سهامداران مصوب شده و به 220 تومان تقسیم سود منجر شد. در واقع میزان کل سود تقسیم شده مجمع گروه توسعه ملی 59.950 میلیارد ریال بود که نشان می دهد به نسبت 2.2 برابر بیش از سرمایه 27.250 میلیارد ریالی این شرکت، تقسیم سود انجام شده است.

در این مجمع مقرر شد حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در هر جلسه برای سال جاری 35 میلیون ریال باشد. حق حضور کمیته های تخصصی به ازای حداقل 1 جلسه در ماه 28 میلیون ریال در نظر گرفته شد و هزینه مسئولیت اجتماعی نیز برای سال جاری،  15 میلیارد ریال تصویب شد.

نگاهی به وبانک در سال 1401

در گزارش عملکرد این شرکت مربوط به سال مالی منتهی به 29/12/ 1402 بیان شد که پرتفوی سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل خود رشد ۲۷ درصدی داشته و به رقم بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. غالب پرتفوی وبانک را سهام بورسی و فرابورسی به میزان ۵۶ درصد تشکیل داده‌اند و ۴۴ درصد از این پرتفوی نیز شامل سهام غیر بورسی می‌شود. همچنین در پایان سال ۱۴۰۱ ، مجموع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های و بانک به صورت مدیریتی و غیرمدیریتی بالغ بر ۷۹ هزار میلیارد ریال بود.

شرکت‌های پتروشیمی شازند، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع بهشهر، ایران ترانسفو، سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، گروه صنعتی بارز، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، سرمایه گذاری شفادارو، سرمایه گذاری نیروگاهی ایران و سیمرغ در مجموع بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی گروه را به خود اختصاص داده که ارزش روز این ۱۰ شرکت رقمی بالغ بر ۳۹۴ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ بود و افزایش ۳۲ درصدی در خالص ارزش دارایی های شرکت به ازای هر سهم در پایان سال ۱۴۰۱ را شاهد بودیم.

گفتنی است سود خالص تلفیقی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در پایان سال ۱۴۰۱ ، حدود ۸ درصد رشد کرده و از ۱۰۷ هزار میلیارد ریال در انتهای سال ۱۴۰0 به رقمی بالغ بر ۱۱۶ هزار میلیارد ریال در پایان سال گذشته رسید.

سود خالص و بانک نیز در پایان سال مالی مذکور، ۳ درصد رشد کرد و به رقم بیش از ۵۸ هزار میلیارد ریال رسید.

ترکیب درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که و بانک رقمی افزون بر ۳۵ هزار میلیارد ریال درآمد  حاصل از سود سهام ۲۱ هزار میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها و ۲ هزار میلیارد ریال درآمد سود تضمین شده، کسب کرده است.

نگاهی به وضعیت مالی و بانک در پایان سال ۱۴۰۱ نشان می دهد که نرخ بازده دارایی و نرخ بازده حقوق مالکانه شرکت اصلی به ترتیب ۴۱ و ۴۸ درصد شده است. همچنین طبق اطلاعات صورت های مالی تلفیقی، وبانک در پایان سال ۱۴۰۱ نرخ بازده دارایی ۲۷ درصد و نرخ بازده حقوق مالکانه به ۴۶ درصد رسیده است. همچنین جمع دارایی های شرکت اصلی در سال ۱۴۰۱ با رشد تقریبا ۱۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به رقمی بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

جمع حقوق مالکانه نیز با افزایش ۱۷ درصدی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل خود بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال شد.

بیان برنامه های آتی گروه توسعه ملی

در جریان برگزاری این مجمع حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به بیان اراده جدی گروه برای افزایش سرمایه شرکت اصلی و همچنین شرکت های زیرمجموعه اشاره کرد. همچنین در خصوص رئوس برنامه های اتی این شرکت به 3 محور پرداخت و گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی، هماهنگی و هم افزایی، کنترل و نظارت مهمترین رئوس برنامه ریزی آینده وبانک به شمار می آیند.

وی افزود: این شرکت در نظر دارد برای نیل به اهداف خود در زمینه سیاست گذاری و برنامه ریزی به مواردی همچون ابلاغ برنامه های کوتاه مدت و سند راهبردی با هدف رشد تولید و صادرات و سودآوری، استقرار حاکمیت شرکتی و احیای کمیته های حاکمیتی در شرکت های تابعه، کاهش هزینه ها و توجه به ساخت داخل با اتکاء به نوآوری  و اقتصاد دانش بنیان، شایسته گزینی و توانمندسازی نیروی انسانی، اصلاح پرتفوی و توقف شرکت‌های زیان‌ده در گروه، سرمایه گذاری در پروژه ها و توسعه و نوسازی خطوط تولید و همچنین اصلاح و بهبود رویه ها و روش های فروش مواد و محصولات بپردازد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش کنترل و نظارت نیز توجه جدی به مواردی نظیر تقویت کنترل های داخلی سامانه محور BI، تشکیل شورای نظارتی با هدف شفاف سازی امور، پیگیری اجرای تکالیف مجامع شرکت ها، انجام بازرسی های دوره ای و موردی از شرکت ها، ابلاغ و کنترل شاخص های کلیدی ارزیابی شرکت ها، ارزیابی عملکرد هیات مدیره ها و مدیران عامل و تشکیل بانک اطلاعات املاک و پیگیری دعاوی حقوقی و وصول مطالبات و … مد نظر قراردارد.

مدیرعامل وبانک به موضوع هماهنگی و هم افزایی که ظرفیتی بسیار در هلدینگ های سرمایه گذاری به شمار می اید اشاره کرده و گفت: برای نیل به اهداف سازمانی در این زمینه نیز تقویت زنجیره ارزش و تامین مالی در شرکت های تابعه گروه، پشتیبانی لجستیکی و تجاری با هدف کاهش قیمت خرید و افزایش قیمت فروش، هماهنگی با سیاست های گروه و بانک برای تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی کلان ، تشکیل بانک نوآوران و تبادل دانش بین شرکتهای گروه و انتقال تجربیات موفق، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک توزیع با هدف افزایش سهم بازار و در نهایت هماهنگی با مراجع ملی و استانی برای اجرای برنامه های توسعه‌ای با هدف رشد تولید و سودآوری بااهمیت تلقی می شود و در برنامه های آتی وبانک برای نیل به این موضوعات، برنامه ریزی های جدی انجام خواهد گرفت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 18 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان