صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر : 123680

سوابق مدیرعامل جدید فملی/ از وبانک تا قرار گرفتن در فهرست تحریم آمریکا و اروپا

سوابق مدیرعامل جدید فملی/ از وبانک تا قرار گرفتن در فهرست تحریم آمریکا و اروپا
مدیرعامل جدید شرکت ملی مس که به تازگی از «وبانک» به فملی آمده، از سال 1401 در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

به گزارش شهر بورس، حسین مدرس خیابانی سرپرست اسبق وزارت صمت و استاندار سابق سیستان و بلوچستان و مدیرعامل وبانک به عنوان مدیرعامل ملی مس معرفی و جایگزین امیر خرمی شاد شد.

حسین مدرس خیابانی (زادهٔ ۱۳۴۷ در تهران) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که سمت استاندار سیستان و بلوچستان را در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ برعهده داشت.

وی پیش از این، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده‌ است.

خیابانی پس از برکناری رضا رحمانی طی حکمی از طرف حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت صمت گمارده شد. او پیش از سرپرستی وزارت صمت حدود ۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌های مختلفی حضور داشته‌است.

وی در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ از طرف دولت دوازدهم به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی شد. اما در جلسه رای اعتماد مجلس در ۲۲ مرداد همان سال، با ۱۴۰ رای مخالف از تصدی وزارت بازماند.

در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ با پیشنهاد وزیر کشور دولت سیزدهم و تصویب هیئت وزیران، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان شد.

حسین مدرس خیابانی همچنین از سال 1401 در فهرست تحریم‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا قرار دارد.

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان