شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر : 75266

واگذاری شرکت های شستا و بانک رفاه جدی شد؟

واگذاری شرکت های شستا و بانک رفاه جدی شد؟
حسین حبیبی عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از احتمال واگذاری بانک رفاه و شرکت های شستا ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش شهر بورس، «دولت نمی‌تواند دارایی‌های کارگران را مال خود فرض کند و برای آن‌ها نسخه بپیچد»؛ حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با بیان این مساله، از احتمال واگذاری بانک رفاه و شرکت های شستا ابراز نگرانی می‌کند.

او در مخالفت با این واگذاری‌ها می‌گوید: همانطور که بارها گفته‌ایم، سازمان تامین اجتماعی از محل کسر حق بیمه ماهیانه کارگران شکل گرفته و هیچ ربطی به  اصل ۲۹ قانون اساسی و اجرایی شدن آن ندارد لذا اصلاً متعلق به دولت نیست بلکه مالکیت ‌و منابع آن به طور مستقیم متعلق به کارگران است؛ دولت‌ها فقط امانتدار دارایی‌ها هستند؛ در این شرایط هرگونه تصمیم گیری که منجر به ضرر و زیان برای سازمان تامین اجتماعی شود و خسرانی در دارایی‌های کارگران به وجود بیاورد، قابلیت پیگیری قضایی دارد.


بیشتربخوانید: شستا نشان مدیر ارشد ارتباط گستر گرفت


این فعال کارگری اضافه می‌کند: اگر قرار بر واگذاری‌ست، فقط می‌توانند از شرکت‌های متعلق به دولت واگذار کنند تا کسری بودجه‌شان برطرف شود؛ نباید سراغ شرکت‌ها و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی بیایند؛ هر اسمی که روی واگذاری‌ها می‌گذارند مهم نیست، فقط این واگذاری‌ها که هدف آن تامین بودجه برای دولت است نباید مشمول سازمان و شستا شود.

حبیبی تاکید می‌کند: سازمان تامین اجتماعی شامل مراکز درمانی ملکی، شرکتهای شستا و بانک‌ رفاه کارگران، حاصل دسترنج کارگران و مصداق بارز حق‌الناس است؛ واگذاری شرکتهای شستا باید متوقف شود؛ واگذاری بانک رفاه نیز که این روزها زمزمه‌های آن‌ به گوش می‌رسد بایستی متوقف شود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان