شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر : 49544

معاون اجرایی سازمان بورس:

همه می‌توانند گواهینامه‌های سازمان بورس را دریافت کنند/ اعلام نتایج آزمون جامع بازار سرمایه بعد از 48 ساعت

همه می‌توانند گواهینامه‌های سازمان بورس را دریافت کنند/ اعلام نتایج آزمون جامع بازار سرمایه بعد از 48 ساعت
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نتایج آزمون‌های بازار سرمایه بلافاصله با اتمام آزمون مشخص می‌شود. اما یک بازه 48 ساعته برای صحت سنجی و بررسی‌های لازم در خصوص رعایت مقررات در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهر بورس، آزمون جامع بازار سرمایه به منظور دریافت گواهینامه سازمان بورس امروز با همکاری شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس و دانشگاه تبریز در این دانشگاه برگزار شد.

حسن فرج زاده، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص برگزاری آزمون جامع بازار سرمایه در تبریز اظهار داشت: این آزمون‌ها در راستای انجام وظایفی که قانون بازار اوراق بهادار بر عهده سازمان بورس گذاشته و به منظور توسعه سواد مالی و احراز ویژگی‌های حرفه‌ای افرادی که در نهادهای مالی بازار فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود.

همه می‌توانند گواهینامه‌های سازمان بورس را دریافت کنند

وی افزود: افراد در رشته‌های مختلف تحصیلی با مدرک کارشناسی می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت‌نام نمایند. برای شرکت در این آزمون‌ها یک سری ویژگی‌های عمومی و ابتدایی در نظر گرفته می‌شود اما در راستای رعایت عدالت در حوزه آموزش و فعالیت افراد در بازار سرمایه، محدودیتی از نظر رشته تحصیلی وجود ندارد و همه می‌توانند گواهینامه‌های سازمان بورس را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: آزمون جامع بازار سرمایه در تبریز برگزار شد


گواهینامه معامله‌گری پر تقاضاترین مدرک فعالان بازار سرمایه

فرج زاده ادامه داد: شرکت‌کنندگان در آزمون‌های بازار سرمایه 7 نوع گواهینامه دریافت می‌کنند که دارای سلسله مراتبی است که مهارت‌های مشخصی را برای افراد نشان می‌دهد. پایه‌ترین نوع این گواهینامه‌ها نیز اصول بازار سرمایه محسوب می‌شود که نشان‌دهنده دانش و مهارت فرد نسبت به مفاهیم اولیه و اصلی در حوزه پول، بازار سرمایه و امور مالی است.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پر تقاضاترین گواهینامه سازمان بورس گفت: از جمله گواهینامه‌های مورد تقاضا، گواهینامه معامله‌گری است که با داشتن آن افراد می‌توانند به معاملات اوراق بهادار و بورس کالا بپردازند.

اعلام نتایج آزمون جامع بازار سرمایه

وی در رابطه با زمان برگزاری آزمون‌های جامع بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به برگزاری الکترونیکی آزمون‌ها و توسعه صورت گرفته در خصوص مراکز برگزاری آن‌ها، این امکان وجود دارد که مجریان آزمون‌ها بتوانند به تناسب درخواستی که افراد دارند، آزمون‌ها را برگزار کنند.

فرج زاده ادامه داد: در گذشته صف طولانی برای شرکت در آزمون وجود داشت و نسل اول آزمون‌ها روی کاغذ انجام می‌شد اما توسعه و مهیاکردن بسترها برای برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیکی به همت همکارانم در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس اتفاق افتاد و الان سامانه‌های الکترونیکی این اجازه را می‌دهد که آزمون‌ها به سرعت انجام شود.


بیشتر بخوانید: دانش تخصصی مانع تلاطم و هیجان در بازار می‌شود/ بیش از 12 هزار نفر گواهینامه سازمان بورس را دریافت کردند


نخستین آزمون جامع بازار سرمایه در تبریز برگزار شد

عضو هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص برگزاری آزمون‌های بازار سرمایه به صورت منطقه‌ای خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های اصفهان و مشهد آزمون‌ها برگزار شده بود و امروز برای اولین بار این اتفاق در تبریز رخ داد.

فرج زاده ادامه داد: برنامه‌هایی نیز برای توسعه مراکز آزمون‌ها در سراسر کشور وجود دارد تا تمام افرادی که تمایل به دریافت گواهینامه‌های سازمان بورس دارند، به راحتی بتوانند در محل اقامت یا نزدیک به شهر خود در آزمون‌ها شرکت نمایند.

اعلام نتایج آزمون جامع بازار سرمایه پس از 48 ساعت

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شرایط صدور گواهینامه‌های سازمان بورس اظهار داشت: حداقل امتیاز لازم برای قبولی در آزمون کسب 50 درصد نمرات است. با توجه به الکترونیکی شدن آزمون‌ها، محدودیت در تعداد قبولی‌ها هم عملاً معنی ندارد. چرا که درخواست شرکت در آزمون، برگزاری آزمون و ارائه نتایج به صورت الکترونیکی است.

وی در پایان گفت: نتایج هم بلافاصله با اتمام آزمون مشخص می‌شود اما یک بازه 48 ساعته برای صحت سنجی و بررسی‌های لازم در خصوص رعایت مقررات در نظر گرفته شده است. بعد از آن نیز نتایج در پورتال شرکت‌کنندگان قابل مشاهده است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 1 =

احمد چهارشنبه , 17 آبان 1402 - 10:51

ما که الان یک هفته است آزمون دادیم و هنوز نتایج اعلام نشده

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان