شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر : 49535

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس:

دانش تخصصی مانع تلاطم و هیجان در بازار می‌شود/ بیش از 12 هزار نفر گواهینامه سازمان بورس را دریافت کردند

دانش تخصصی مانع تلاطم و هیجان در بازار می‌شود/ بیش از 12 هزار نفر گواهینامه سازمان بورس را دریافت کردند
مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: در دو سال گذشته یک رشد خیلی جدی در تعداد سهامداران و فعالان بازار سرمایه داشتیم به صورتی که امروز بیش از 12 هزار نفر گواهینامه آزمون‌ها را دریافت کرده‌اند اما در سال گذشته 19 هزار نفر متقاضی جدید برای آزمون داشتیم.

به گزارش شهر بورس، آزمون جامع بازار سرمایه به منظور دریافت گواهینامه سازمان بورس امروز با همکاری شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس و دانشگاه تبریز در این دانشگاه برگزار شد.

حمید اسکندری، مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت: شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس به عنوان بازوی اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور وظیفه برگزاری این آزمون‌ها را بر عهده دارد. تاکنون نیز بیش از 12 هزار نفر توانسته‌اند آزمون‌های مذکور را با موفقیت پشت سرگذاشته و گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه را کسب کنند.

وی افزود: ما 7 آزمون تخصصی داریم که هر کدام از آن‌ها متشکل از چند مهارت است که منجر به تأیید صلاحیت در یکی از بخش‌های بازار سرمایه می‌شود. به نسبت توسعه بازار سرمایه کشور و بازار بورس، به حضور افراد حرفه‌ای در ارکان مختلف بازار سرمایه نیاز داریم تا بتوانند بازار را نسبت به اهدافش پیش ببرند.


بیشتر بخوانید: آزمون جامع بازار سرمایه در تبریز برگزار شد


گواهینامه‌های سازمان بورس حداقل‌ها را تضمین می‌کند

اسکندری در خصوص اهمیت گواهینامه‌های ارائه شده توسط سازمان بورس پس از کسب امتیاز لازم در آزمون جامع گفت: این گواهینامه‌ها به نوعی برای ارکان بازار سرمایه و فعالان اصلی بازار تأمین نیروی حرفه‌ای می‌کند. دارا بودن ویژگی‌ها و دانشی که در این آزمون‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که اتفاقات بازار سرمایه منطقی‌تر و علمی‌تر پیش برود. یعنی برای ارائه خدمات حرفه‌ای به سهامداران به نیروی حرفه‌ای نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته یک رشد خیلی جدی در تعداد سهامداران و فعالان بازار سرمایه داشتیم به صورتی که امروز بیش از 12 هزار نفر گواهینامه آزمون‌ها را دریافت کرده‌اند اما در سال گذشته 19 هزار نفر متقاضی جدید برای آزمون داشتیم.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد بازار رو به توسعه بوده و به نیروی کار نیاز دارد. در همین راستا ارکان بازار سرمایه نیز به نسبت سهامداران و حجم نقدینگی به توسعه نیاز دارند.

اسکندری در رابطه با منطقه‌ای شدن آزمون‌های بورسی گفت: قبل از اینکه آزمون‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار شود، متقاضیان دریافت گواهینامه‌ها مجبور بودند به تهران سفر کرده و در این شهر آزمون بدهند. تبریز به عنوان نقطه مرکزی شمالغرب کشور انتخاب شده و آزمون در این شهر برگزار می‌شود. پیش از تبریز هم در مشهد و اصفهان این آزمون‌ها برگزار شده است.

گواهینامه سازمان بورس

راه‌اندازی 3 مرکز آزمون در سال 1401

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آتی خاطرنشان کرد: انتظار و برنامه‌ریزی ما برای سال آینده این است که مراکز آزمون را در سطح کشور توسعه دهیم تا تمام هم‌وطنان از شرایط یکسانی برخوردار باشند و مشکلات آن‌ها کاهش پیدا کرده و در نهایت برای کسب دانش تخصصی ترغیب شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز بازار باشیم. الان در تهران، تبریز، اصفهان و مشهد آزمون‌ها برگزار می‌شود. در سال آینده در جنوب، جنوب غربی و مناطق مرکزی کشور نیز 3 مرکز آزمون راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی در رابطه با تأثیر منطقه‌ای شدن آزمون‌ها در میزان استقبال علاقه‌مندان برای دریافت گواهینامه‌ها اظهار داشت: ممکن است از نظر آماری خیلی تفاوتی ایجاد نشده باشد اما افراد مجبور بودند برای یک آزمون با هزینه چند برابری به تهران سفر کنند. در حالی که منطقه‌ای شدن باعث می‌شود شرکت‌کنندگان در آزمون بتوانند شرایط مشابهی با دیگر آزمون دهندگان در تهران داشته باشند.

دانش تخصصی بازار نیازمند توسعه است

اسکندری ادامه داد: دانش تخصصی بازار سرمایه باید متناسب با تعداد مخاطبین و حجم نقدینگی توسعه پیدا کند. این آزمون‌ها بخشی از این توسعه دانش هستند. یعنی در ارکان مختلف و افراد مؤثر در بازار سرمایه باید حداقل دانشی وجود داشته باشد که این آزمون‌ها می‌توانند حداقل‌ها را تضمین نموده و آن را توسعه دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس افزود: هرقدر که حرفه‌ای‌ها در بازار فعالیت کرده و ورودی مستقیم در خریدوفروش داشته باشند و افرادی که دانش تخصصی کمتری دارند از دانش این افراد کمک بگیرند، طبیعتاً بازار رفتار منطقی‌تری از خود نشان خواهد داد.

وی در پایان گفت: این آزمون‌ها و توسعه آن‌ها کمک می‌کند تا بازار سرمایه دیگر با تلاطم‌ها و هیجاناتی مثل 2 سال گذشته مواجه نشود و افراد بتوانند حرفه‌ای‌تر عمل کنند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 5 =

پراپ تریدینگ

کمان